Perşembe 04.08.2011

4 bankadan 3.5 milyar kâr

Türk bankaları yine parmak ısırttı. Küresel çapta büyüyen mali krize rağmen Türkiye'deki bankaların büyümesi ve kâr artışları dikkat çekti. Dün kârını açıklayan Garanti Bankası, Yapı Kredi, Denizbank ve Şekerbank'ın 6 aylık toplam kârı 3.5 milyar liraya ulaştı Türk bankaları yine parmak ısırttı. Küresel çapta büyüyen mali krize rağmen Türkiye'deki bankaların büyümesi ve kâr artışları dikkat çekti. Dün kârını açıklayan Garanti Bankası, Yapı Kredi, Denizbank ve Şekerbank'ın 6 aylık toplam kârı 3.5 milyar liraya ulaştı

Avrupa'da bankalar ekonomik krizin yarattığı yıkıntılarla boğuşurken Türk bankacılık sektöründen yılın ilk yarısında gelen yüksek kârlar dikkat çekti. Bu dönemde bilançosunu açıklayan Garanti Bankası, Yapı Kredi, Denizbank ve Şekerbank'ın kârlılıkları göz doldurdu. Bu durum Türk finans sektörünün güçlü yapısının bir göstergesi olarak yorumlandı. Batı'da oldukça sıkıntılı günler geçiren bankalar istihdamda da küçülme yoluna gidiyor. Buna karşın ilk yarı bilançolarını açıklayan Türk bankalarının şubeleşme ve buna paralel istihdamlarındaki artış da dikkat çekiyor.
ÖZSERMAYE KâRLILIĞI % 21.4 ARTTI
İlk yarı bilançolarını açıklayan Garanti Bankası'nın, bu dönemdeki net kârı 1 milyar 928 milyon 929 bin TL oldu. Garanti'nin aktif büyüklüğü 154 milyar 208 milyon 258 bin TL seviyesine ulaşırken, nakdi ve gayri nakdi krediler aracılığıyla ekonomiye 101 milyar 398 milyon 495 bin TL destek sağladı. Bankanın özsermaye kârlılığı yüzde 21.4, aktif kârlılığı ise yüzde 2.5 seviyesinde gerçekleşti. İlk çeyrekte 913 milyon lira kâr açıklayan banka, ikinci çeyrekte açıkladığı 1.9 milyar lira kârla dikkatleri üzerine çekti. Konuyla ilgili bilgi veren Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, "2011'in ilk yarısına baktığımızda, bankacılık sektörü, düşük marj ortamı ve alınan tedbirler nedeniyle potansiyelinin altında büyüdü. Bu dönemde bankamız sürdürülebilir bilanço yapısı ve hizmet modeli ile beklentilerin üzerinde performans sergilemeye devam etti" dedi.

31 YENİ ŞUBE

Garanti'nin bu dönemde de dağıtım kanallarını geliştirmeye ve stratejik işbirliklerine devam ettiğini vurgulayan Özen, "İlk yarıda açtığımız 31 yeni şubeyle uzun vadeli yatırımlarımıza devam ediyoruz. Şubenin önemini bilmekle beraber bankacılığın sadece şubede yapılmak zorunda olmadığını en iyi şekilde gösterdiğimizi düşünüyoruz. İnternet şubemizi, 'Direkt Bankacılık' modelinin ilk adımı olarak yeniledik. Kontrolün daha çok kullanıcıda olduğu, kişiselleştirilmiş bir yapı kazanan internet şubemiz, yeni bir bankacılık platformu haline geldi. Turkcell'le de yeni bir işbirliği yaparak, ön ödemeli Cep-T Paracard'ı sunduk" dedi.
YAPI KREDİ'DEN 1 MİLYAR 101 MİLYON NET KâR
İlk yarı bilançosunu açıklayan Yapı Kredi, 2011'in ilk yarısında 1 milyar 101 milyon TL'lik net kâr elde etti. Bu dönemde bankanın toplam kredileri 63 milyar 700 milyon TL. Sonuçları değerlendiren Yapı Kredi CEO'su Faik Açıkalın, müşteri odaklı bankacılık anlayışını sürdürdüklerini, yılın ilk altı ayında dengeli büyüme ve sürdürülebilir kârlılık elde ettiklerini belirtti. Açıkalın, banka kredilerinin toplam aktifleri içindeki payının yüzde 59'a ulaştığını; kredi kartları, leasing ve faktoring alanlarında ise liderliklerini sürdürdüklerini sözlerine ekledi. Yılın ikinci çeyreğinde, bir önceki çeyreğe göre yüzde 7 artışla net kârını 569 milyon TL'ye yükselten Yapı Kredi'nin toplam gelirleri yılın ilk 6 ayında, bir önceki senenin aynı dönemine kıyasla, yüzde 3 artarak 3 milyar 218 milyon TL'ye ulaştı. Yapı Kredi'nin sermaye yeterlilik oranı banka bazında yüzde 14.1, Grup bazında ise yüzde 13.8 olarak gerçekleşti. Ekonomiye yılın ilk yarısında toplam 63.7 milyar TL tutarında kredi desteği veren Yapı Kredi'nin konsolide aktif büyüklüğü ise 107.5 milyar TL'ye yükseldi.

KREDİLER BÜYÜDÜ

Yapı Kredi'nin ilk yarıda ücret ve komisyon gelirlerini yüzde 11 oranında artırdığına dikkat çeken Açıkalın, olumlu gelir performansı, sıkı gider yönetimi ve aktif kalitesindeki iyileşme sayesinde bankanın ortalama özkaynak kârlılığının da yüzde 21 seviyesinde gerçekleştiğini söyleyerek şöyle devam etti: "Ekonomiye katkımızı yılın ikinci çeyreğinde de sürdürdük. Toplam kredi hacmimiz hedeflerimize paralel olarak, 2010 yılsonuna göre yüzde 17 oranında arttı. Bu büyüme TL cinsinden kredilerdeki yüzde 19, yabancı para cinsinden kredilerdeki dolar bazında yüzde 9'luk artış sayesinde gerçekleşti."Açıkalın, 2011'in ilk yarısını da "kredi kartı bakiyesine göre" yüzde 18.2 pazar payıyla lider kapattıklarını belirterek "Sektörün gelişmesinde de World'ün büyük bir katkısı var" dedi.
DENİZBANK'TAN İLK YARIDA 426 MİLYON TL NET KâR
2011 yılının ilk yarısında Denizbank, 426 milyon TL net kâr açıkladı. Banka bu dönemde toplam aktiflerini yüzde 16 büyüterek 39 milyar 188 milyon TL'ye yükseltti. Denizbank Finansal Hizmetler Grubu Başkanı Hakan Ateş, 2011 yılı ilk yarı finansal verileriyle ilgili yaptığı açıklamada "2011 yılının ilk yarısında 40 yeni şube açarak özel bankalar arasında en çok şube açan banka olduk. Yeni şubelerimizle yurtiçi ve yurtdışında toplam 552 noktaya ulaştık. Çalışan sayımızı 10 bin 350'ye çıkardık ve müşterilerimize daha da yaklaştık. Büyürken, yarattığımız istihdam ve finansman desteğiyle ekonomiye de katkı sağlamaya devam ediyoruz" dedi.

AKTİF BÜYÜME

Denizbank, aktiflerini 2011'in ilk altı ayında yüzde 16 oranında büyüterek 39 milyar 188 milyon TL'ye yükseltti. Özkaynaklarını ise 2010 yılsonuna göre yüzde 11 büyüterek sektör ortalamasının üzerinde bir artış ile 4 milyar 49 milyon TL'ye çıkardı. Ateş, mevduatın da bu dönemde yüzde 19, yıllık bazda yüzde 41 artırarak sektörün üç katından fazla büyüdüğünü ve 23 milyar 393 milyon TL'ye ulaştığını söyledi ve ekledi: "Nakit kredileri yılın ilk yarısında yüzde 19'luk bir büyüme ile 28 milyar 343 milyon TL'ye, gayrinakdi kredileri 10 milyar 98 milyon TL'ye yükselttik. Net kârı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30'luk bir artışla 426 milyon TL'ye çıkardık." Ateş, bankanın konsolide sermaye yeterlilik rasyosunun ise yüzde14.36 olarak gerçekleştiğini belirtti.
KREDİLERİN YÜZDE 90'I ESNAF VE KOBİ'LERE
Şekerbank, yılın ilk yarısında konsolide olmayan mali tablolarını açıkladı. Buna göre, yılın ilk altı ayında 38 milyon TL net kâr elde eden banka, yarıyıl sonu itibariyle aktif büyüklüğünü, yıllık yüzde 35'lik artışla 14 milyar TL'ye ulaştırdı. Şekerbank'ın mevduat büyüklüğü ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 artarak 8.5 milyar TL'ye yükseldi. İlk yarı sonuçlarını değerlendiren Şekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin, bilanço kalemlerine bakıldığında yıllık hedefler paralelinde performansın yükselen bir trend gösterdiğini belirterek, şunları söyledi: "Ana bankacılık kalemlerinden oluşan net faiz gelirlerimiz ve faaliyet karımız ilk çeyrek rakamlarımızın 2.2 katına ulaşarak 232 milyon TL ve 400 milyon TL olarak gerçekleşmiştir. Bu başarılı performans net karımıza, ana faaliyet konuları dışındaki tek seferlik ilgili döneme mahsus giderlerden dolayı yansımamıştır. İlk yarı dönemlerinin oldukça üstünde bir ivmeyle seyreden performansımızın yansımaları 3. ve 4. çeyrekte daha net olarak görülecektir."
ÜRETENİN YANINDA
Sektörün yıllık kredi büyümesini yüzde 25 hedefi içinde gerçekleştireceğine inandığını söyleyen Uluşahin, kredi artış hızından çok kredi kompozisyonuna bakılması gerektiğini belirtti. Uluşahin, şunları söyledi: "Bu dönemde ana faaliyetimize ilişkin ortaya koyduğumuz başarılı büyümenin kompozisyonuna baktığımızda 'Üretenin yanındayız' sloganımıza uygun olarak ilerlediğimizi görüyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.