Cumartesi 13.08.2011 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 13.08.2011 15:18

Konut kredisi alacaklar dikkat

Taşçı, ekonomide yaşanan gelişmelerin konut piyasasındaki yansımalarına ilişkin soruları yanıtladı.

Emlak dünyasının duayenlerinden Salim Taşçı, tüketicileri konut alırken döviz ve bileşik faizden uzak durmaları konusunda uyardı
Taşçı, ekonomide yaşanan gelişmelerin konut piyasasındaki yansımalarına ilişkin soruları yanıtlarken, 1992-1993 yıllarındaki döviz krizini anımsattı.
90'ların başında dövizle borçlanıp hüsrana uğrayanların ve intiharlara değin ulaşan sonuçların unutulmaması gerektiğini belirten Salim Taşçı, "O zaman de uyarmıştık. Ancak dinleyen dinledi, dinlemeyen kaybetti. 'Bak filan devletin parası yerinde sayıyor, kaç yıldır sabit duruyor, krediyi falan dövizden yapalım' önerilerine inandığınız takdirde, tüm riskleri de kabullendiniz demektir.
Döviz serseri mayın gibidir. Nereye vuracağı, ne zaman patlayacağı bilinmez" dedi. Taşçı şu önerilerde bulundu:
"TL ile borçlanmalarda bile hesabı kitabı iyi yaparak, bir yerde ayağını yorganına göre
uzatarak hareket etmek en uygunudur. Döviz borçlanması kadar bir diğer tehlikede bileşik faizdir. Risksiz olanı, sabit faizdir. Ödeyeceğiniz aylık faiz ve ödeyeceğin miktar net olarak bellidir. Bankerzede, depremi belleklerdedir… Dövizzede olmamak içinde, avukata, emlak müşavirlerinize ve mali müşavirlerinize danışmadan kalem oynatmayınız. Açık ve net uyarımız, dövizle borçlanmayınız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.