Cumartesi 13.08.2011

Türk Telekom'dan 400 kişilik teknoloji üssü

Türk Telekom geleceğin teknolojilerini geliştireceği ve 400 kişiyi istihdam edeceği Ar-Ge merkezini İTÜ'de açtı

Türk Telekom Grubu Ar-Ge Merkezi, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Teknokent'te açıldı. Teknoloji üssünde, 400 kişiye iş olanağı sunulması hedefleniyor. Merkezin ana hedeflerinden biri de tersine beyin göçünü desteklemek. Açılışta konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Ar-Ge'ye ayrılan miktarı 1.8 milyar dolardan 7 milyar dolara çıkardık. 2023'te ise 45 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Şu anda milli gelirin yüzde 1 olan payı yüzde 2.5'e çıkarmak istiyoruz. Ar-Ge'de kamunun payı azalmalı. Özel sektör bu alana daha çok yatırım yapmalı" dedi. Türk Telekom CEO'su Gökhan Bozkurt da "Biz bu merkezde yalnızca teknoloji geliştirmekle kalmayacağız. Ekosistemimizdeki kuruluşlarla ortak çalışarak istihdam yaratacağız, üniversitelerle işbirliği yaparak beyin göçünü önleyeceğiz ve teknoloji ihracını hızlandıracağız" diye konuştu. Ar-Ge Merkezi'yle Türk Telekom'da çalışan mühendis sayısı 2012 sonuna kadar 1000 kişiye çıkacak.
Ramazanda iftar öncesi internet keyfi arttı
TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, ramazan ayında internet kullanımının arttığını ve trafiğin yoğun olduğu saatlerde değişiklikler yaşandığını kaydetti. Şirketin araştırmasına göre, ramazandan önceki günlerde abonelerin interneti en yoğun kullandığı zaman dilimleri gün içinde 14.00-16.00 ve akşamları 21.00-23.00 arası olarak öne çıkarken, ramazanla birlikte internet trafiği 15.00-17.00 saatleri arasında yoğunlaştı. Yılmaz'ın verdiği bilgilere göre, 15.00-17.00 saatleri arasındaki trafikte, ramazan öncesine göre yüzde 18'lere varan artış yaşandı. Ramazanda internete ilgisi en çok artan il, yüzde 12.6'lik trafik artışıyla Çanakkale oldu. Onu Edirne ve Sinop izledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.