Perşembe 18.08.2011

"Fiat-Chrysler ortaklığı Türkiye'ye fırsat yaratacak"

İtalyan otomotiv devi Fiat'ın Chrysler'in hakim ortağı olmasının ardından, Jeep ve Dodge da Tofaş çatısı altına girdi. Fiat Grubu'nun kararıyla Chrysler artık Lancia markasıyla satılacak

İtalyan Fiat'ın Amerikan otomotiv devi Chrysler'in hakim ortağı olmasıyla birlikte, dünyada uygulamaya başladığı yeni satış stratejisi Türkiye'ye de yansıdı. Bu global ortaklığa paralel olarak, Chrysler, Dodge ve Jeep markaları Tofaş çatısı altına girdi. Türkiye'de Chrysler, Jeep ve Dodge markalı araçlar ve yedek parçalarının satışı 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren Tofaş tarafından yapılacak. Chrysler'in yüzde 53.5 hissesine sahip olan Fiat Grubu'nun kararıyla Türkiye'de Chrysler, Lancia markasıyla satılırken, Dodge ise ithal edilmeyecek. Jeep ise Tofaş çatısı altında kendi markasıyla faaliyetlerine devam edecek. Yılbaşından itibaren Chrysler- Jeep Ticaret şirketi tarih olacak. Yeni yapılanmayla ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan ve soruları yanıtlayan Tofaş CEO'su Ali Pandır, Fiat- Chrysler entegrasyon sürecinde çizilen bu global tabloda Tofaş'a da doğal olarak yeni görev ve sorumluluklar verildiğine dikkat çekti. Fiat- Chrysler ortaklığının Tofaş'a yeni fırsatlar doğurabileceğini söyleyen Pandır, "Fiat ile Chrysler'in kuvvetli ve güçsüz olduğu taraflar var. Birleşmeden yeni bir güç doğdu. Tofaş olarak ise 5 markaya üretim yapıyoruz. Tofaş'a görev verilirse, Bursa'da yeni bir marka daha üretebiliriz" dedi. Yeni yapılanmayla birlikte Tofaş'ın, farklı pazarlara ihracat fırsatının da doğabileceğini söyleyen Pandır, ihracatın Fiat'ın güçlü olmadığı ama özellikle Chrysler'in güçlü olduğu Ortadoğu pazarlar olabileceğine işaret etti. Chrysler ve Jeep markasının 2013'ten itibaren model atağına kalkacağını belirten Ali Pandır, 2012'de entegrasyon sürecinin tamamlanacağını söyledi. Buna göre, Tofaş, Lancia logolu ilk Chrysler modeli Voyager'ı gelecek yılın ilkyarısında pazara sunacak. Lancia Thema da aynı dönemde Türkiye'ye ithal edilecek. Tofaş, Fiat Freemont'u da 2012'de getirmek için çalışmalarına devam ediyor. Tofaş'ın, yılın ilk yarısında Türk otomotiv sanayinin toplam üretiminin yüzde 27'sini tek başına gerçekleştirdiğini vurgulayan Pandır, Tofaş'ın 2006 yılında yüzde 71 olan kapasite kullanım oranını Haziran 2011 itibariyle yüzde 84 seviyesine taşıdığını anlattı. Pandır, "Avrupa'da kapasite kullanımı yüzde 50-60 civarında. Bu yüzden Avrupalılar bize gıpta ile bakıyorlar" dedi.
Chrysler artık Lancia
Pandır, Chrysler ve Jeep markalarının entegrasyon sürecinin başladığını, yeniden yapılanmanın eylül ayına kadar süreceğini açıkladı. Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Ferrari ve Maserati markalarının yanına Jeep'i ekleyerek 6 markaya ulaştıklarını ifade eden Pandır, şunları anlattı: "Premium ligde yıldızlar karmamız oluştu. Global stratejiler doğrultusunda Lancia ve Chrysler'in artık tek DNA'sı olacak. Chrysler artık Avrupa'da lancia amblemiyle satılacak. Diğer pazarlarda yine Chrysler olacak. Jeep yine Jeep olarak kalacak. Dodge markası ise olmayacak. Chrysler ve Jeep'in kuvvetli tarafları bulunuyor. Fiat'ta olmayan yeni modellerle, yeni müşteriler hedefliyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.