Cumartesi 27.08.2011

Ülker'den milyarlık operasyon

Ülker, bisküvi ve çikolatayı tek çatı altında birleştiriyor. Yeni operasyonla Ülker Bisküvi, 2.5 milyar lirayla Türkiye'nin en büyük gıda firması olacak

Finansal yapısını sadeleştirmek için düğmeye basan Ülker'de bisküvi ve çikolata tek elde toplanacak. Ülker Bisküvi şemsiyesinde buluşacak şirketler, 2.5 milyar liralık Türkiye'nin en büyük gıda firmasını oluşturacak. Yıldız Holding Mali İşler Başkanı (CFO) Cem Karakaş, Ülker Bisküvi'nin, iştirakleri arasında yer alan İdeal Gıda, Fresh Cake, Birlik, AGS üretim şirketleri ve Atlas satış şirketiyle, Atlantik satış şirketinin ise Ülker Çikolata ile birleşeceğini söyledi. Karakaş, Ülker Çikolata hisselerinin yüzde 92'sinin Ülker Bisküvi tarafından satın alınacağını belirtti. "Çikolata, kek ve bisküvi kategorilerindeki işlerimizin hepsini tek şirket altında topluyoruz" diyen Karakaş, "Neredeyse 2.5 milyar lira ciroya sahip bir gıda şirketi oluşturuyoruz" dedi.
12 MİLYON LİRALIK TARARRUF

Yeni yapılanmanın Ülker'in rekabet gücünü artıracağını belirten Karakaş, "Sabit giderlerde tasarruf sağlanacak. Tedarik zinciri ve kanal faaliyetlerinde verimlilik artacak. 10- 12 milyon liralık tasarruf sağlanacak" diye konuştu. Ülker Bisküvi kapsamında 2010 başından bu yana bisküvi, çikolata ve kek kategorilerini tek elden temsil edecek ve çok iştirakli yapıyı sadeleştirecek çalışmalar yürüttüklerini ifade eden Karakaş, yeniden yapılanmadan beklentilerini şöyle açıkladı: "Biz global rakiplerle ve global manada, dünyanın her tarafında rekabet edebilecek bir yapı oluşturmayı arzu ediyoruz. Bunun için belli bir hacim oluşturmak istiyoruz, odaklanmak istiyoruz. Birleşmenin getireceği ölçek ekonomisinden yararlanmak istiyoruz. Sabit giderlerde tasarruf, tedarik zinciri ve kanal maliyetlerinde verimlilik sağlayacağız." 31 Aralık 2009'da Ülker Bisküvi bilançosunda 22 şirket bulunduğunu, şu ana kadar sürdürülen sadeleştirme çalışmalarıyla bazı şirketlerin portföyden çıkarıldığını, bazılarının birleştirildiğini belirten Karakaş, 31 Haziran 2011 bilançosunda şirket sayısının 11'e düştüğünü anlattı. Karakaş, 2012 başında atılacak son adımla 22 şirketten 3 şirkete inmiş tek bir konsolide bilanço oluşturulacağını söyledi.

Çikolatada pazar lideri

YILDIZ Holding Çikolata Başkan Yardımcısı Emin Özkan, son 3 yıldır Türkiye çikolata pazarının ortalama yüzde 12 büyüdüğünü, halihazırda 2.8 milyar liralık çikolata pazarı bulunduğunu, Türkiye pazarının yaklaşık yüzde 50'sinin Ülker Çikolata'ya ait olduğunu söyledi. Yıldız Holding Unlu Mamuller Başkan Yardımcısı Cafer Fındıkoğlu ise ürünlerinde pazarın yüzde 7- 8 büyüdüğünü belirtti.
200 milyon lira nakdi olacak
CFO Cem Karakaş Ülker Bisküvi'nin, Ülker Çikolata'nın yaklaşık yüzde 92'sini, 900 milyon lira toplam şirket bedeli üzerinden satın alacağını söyledi. Karakaş, şirketin finansal durumuna ilişkin soruları şöyle yanıtladı:"Ülker Bisküvi'nin bugün (dün) itibarıyla 1.6 milyar lira civarında nakdi var. 550-600 milyon civarında bir borcu vardır. Net nakdi 1 milyar lira civarındadır. Ülker Çikolata şirketinin 100 milyon lira gibi az bir borcu bulunmaktadır. Satın alma sonrası sıfır borçlu ve yaklaşık 200 milyon lira nakit sahibi bir şirket olacak."
Godiva'nın yüzde 6'sı Yıldız'a satılacak
HALİHAZIRDA yüzde 25'ine sahip oldukları Godiva'nın yüzde 6'sını Yıldız Holding'e satacaklarını kaydeden CFO Cem Karakaş, kalanını da önümüzdeki dönemde elden çıkaracaklarını ifade etti. Karakaş, bunun karşılığında Ülker'in, 60-80 milyon lira arasında bir nakit girişi sağlayacağını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.