Cumartesi 03.09.2011

Beyaz Saray, büyüme tahminini düşürdü

Beyaz Saray, bu yıl için 2.7 olarak belirlenen ekonomik büyüme tahminini 1.7'ye düşürdü. 2012'ye ait tahminler ise 2.6'ya çekildi

Beyaz Saray Bütçe İdaresi Ofisi'nin (OMB) mali yarı yıl bütçe gözden geçirme raporunda, ABD ekonomisinin bu yıl büyüme tahmini yüzde 1.7'ye çekildi. OMB, şubat ayındaki raporunda ABD ekonomisinin 2011'de yüzde 2.7 oranında büyüyeceğini tahmin etmişti. Bu yıl ABD'nin gayri safi yurtiçi hasılasının (GSYH) yüzde 1.7 büyüyeceği tahmin edilen raporda, ABD ekonomisinin gelecek yıl yüzde 2.6, 2013 yılında yüzde 3.5 oranında büyümesinin öngörüldüğü belirtildi. OMB, bu yıl yüzde 8.8 olması beklenen bütçe açığının GSYH'ye oranının, gelecek yıl yüzde 6.1'e düşeceğini kaydetti. Bütçe açığındaki bu düşüşe, geçen ay ABD Başkanı Barack Obama ve Cumhuriyetçiler arasında borçlanma tavanının yükseltilmesi konusundaki anlaşmada harcamaların kısılması kararının, büyük oranda etkisi olduğu vurgulandı. Anlaşmayla, gelecek 10 yılda bütçe açığının 1.45 trilyon dolar azaltılması hedefleniyor.
İŞSİZLİK SIKINTISI

Raporda, Beyaz Saray'ın işsizliği azaltmada hayli kötümser olduğu görülüyor. İşsizlik oranının, bu yıl yüzde 9.1 ve gelecek yıl ise yüzde 9 olması bekleniyor. İşsizlik oranının kabul edilebilir seviyeye indirilmesinde "Yeteri kadar güçlü değil'' ifadeleri kullanıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.