Pazar 04.09.2011

Artık patronların çorap terzisi de var

Patronlara 'kişiye özel' çorap! Türkiye'nin Çorap Terzisi olarak ün yapan Cihat Özbekli, bir yılda 20 bin kişiye özel üretim yaptı. Müşterileri arasında birçok ünlü işadamı ve profesyonel bulunan Özbekli'nin hedefi yurtdışına açılmak

Çorap Terzisi, Türkiye'de daha önce hiç yapılmayan bir üretim gerçekleştiriyor, erkekler için kişiye özel çorap üretimi... Firmanın sahibi Cihat Özbekli'nin müşterileri arasında ise iş dünyasından pek çok isim var ve bunlara sürekli de yenileri ekleniyor. Yıllık erkek çorabı tüketiminin kişi başına 4 adetle, Avrupa ve ABD'nin ancak beşte birine ulaştığı ve bu hesapla erkeklerin yaklaşık 2.5 ayda bir çorap değiştirdiği Türkiye'de, ilk kez bir terzi özeni ile kişiye özel çorap tasarlayıp üreten Çorap Terzisi, müşteri kitlesine önce iş dünyasının liderlerini kattı. Murat Ülker, Sedat Aloğlu, İTO Başkanı Murat Yalçıntaş, İSO Başkanı Tanıl Küçük, İTHİB Başkanı İsmail Gülle gibi zirvedeki isimlere ayrıcalıklı hizmetler sunmaya başlayan Çorap Terzisi, çorabı VIP bir hizmete dönüştürerek, girişimcilikte örnek bir başarı öyküsüne imza attı. Çorap Terzisi, çorapların iplik hammaddesinden, konç boyuna kadar pek çok detay için kişisel tercih fırsatı sunuyor. Çorap üzerine isim ve özel mesaj olanağı da tanıyan terzi, kişiye özel ve hediye çorap uygulamaları ile çorabı tümüyle kişiselleştiriyor.

HEDEF BEYAZ YAKALILAR

Terzide müşteriye 3 bin farklı seçenek sunuluyor. Müşteriler beğendikleri ürünleri internetten online satış sitesinden ya da telefonla ve danışma hattı kanalıyla sipariş edebiliyor. Siparişler, 5 gün içinde onlara özel üretiliyor. Çorabın Türk erkeğinin giyiminde en az özen gösterdiği parça olduğunu belirten Cihat Özbekli, oysa pantolon paçası ile ayakkabı arasında gözüken bölümünün bile, erkeğin statüsü ile yaşam kültürünü ele vermeye yettiğini vurguluyor. Özbekli, gelecek dönemde KOBİ patronları, üst ve orta düzey profesyonel yöneticiler, beyaz yakalılar, meslek profesyonelleri ve diğer entelektüel gruplarla, müşteri kitlelerini genişletmeyi hedeflediklerini kaydetti. Türk erkeklerin çorap tüketimi kültürü, Çorap Terzisi iş fikrinin benzeri olmayan bir markaya dönüşme sürecini, büyüme stratejisini Cihat Özbekli ile konuştuk.
"TÜRKİYE'DE YILLIK ÇORAP TÜKETİMİ KİŞİ BAŞI DÖRT ÇİFT"
Türkiye'nin çorap kültürü nasıl?
Çorap giymeyen önemli bir kesim var. Türkiye'de yıllık kişi başı çorap tüketimi 4 çift. Amerika'da ise 21 çift. Sık sık değiştirmiyoruz. Bilinçsizlik var. 1-2 liraya pazardan alınıyor. Kişiye özel çorabın en önemli özelliği hammaddesi. Çok özel hammaddeler var. Kavak ağacı, ipek, kaşmir, yün vs... Bunlar arasından hangisini, hangi renkte istiyorsunuz? Bu bir mağazada bulabileceğiniz bir şey değil. Ayrıca tam ayak numaranıza göre yapılıyor. Çorap için rahat ettiğiniz boy ne? Bilek, kaval kemiği, baldır mı? Mesela dizaltı çorap Türkiye'de çok bilinen bir kültür değil.
Bir yıldır yapıyorsunuz bu işi, tepkiler nasıl?
İnsanlar gerçekten kıymet verdi. Bu işi konsept olarak yapmak isteyen mağaza zincirleri var. Damat Tween, Divarese, Beymen Business bizi istedi. Damat markası çorap terzisini kaldırıp 'Damat' koymak istedi, müsaade etmedim. Divarese ve Beymen 'Çorap Terzisi' veya 'Beymen Business by Çorap Terzisi' yapma konusunda istekli. Görüşüyoruz. Hedefimiz Nişantaşı'nda sosyal ilişki kurmak isteyen müşterilerimiz için "Çorap Kafe" açmak. Daha sonraki düşüncemiz ise bu konsepti birkaç ülkede daha yabancı ortaklarla yapmak.
Çorap iş adamı için ne kadar önemli?
Türk erkeği çorap ve iç çamaşırına hiç önem vermiyor. Çünkü ikisi de görünmüyor sanıyor. Oysa çorap her yerde görülüyor. Adam sıyırır pantolonu bir bakarsınız muhteşem bir takım elbise ayakkabısı var ama rengi kaçmış bir çorap giymiş. Polyester bile değil, pazar ürünü. Görünmediğini sandığımız şey bütünü tamamlar. Ve en önemlisi çorap, bir işadamının statüsünü ve kültürünü ele verir.
İşe başlama nedenim Ayhan Bermek
Bu iş fikri nasıl doğdu?
Bizi bu işe başlatan kişi işadamı Ayhan Bermek... Çoraplarınıp alışverişini yurtdışından yapan, gidince bir düzine alan binlerce insan var. Bize bu yolu açan onlar oldu. Ayhan Bermek ile bir toplantıda bir araya geldik. Orada tanıştık. Toplantıdan sonra yanıma geldi. "Ben niye hâlâ İtalya'dan çorap alıyorum. Türkiye çorap imalatında dünyada 2. sırada. Neden kişiye özel çorap yapmıyorsunuz?" diye sordu. Her şey böyle başladı...
Siz ama zaten çorapçıydınız değil mi?
Evet, biz çorap imalatı yapıyorduk zaten. GAP, Benetton, H&M, Mark Spencer gibi firmalara üretim yapıyoruz. Türkiye'de birkaç tane çorap firması marka olmayı denedi. Bugüne kadarki en başarılı hikâye Penti'nin... Çorapta marka olmak da tek başına mağaza olmak da çok zordur. Biz de kendi işimizle ilgili güzel bir açılım derdindeydik. Bu fikir iyi geldi. Kurumsal olarak kişiye özel çorap yapan kurum yok. Dünyada da yok. Böylece bu işe başlamış olduk.
Kaç müşteriniz var?
Yaklaşık 20 bin kişiye ulaştık. Sabit müşteri sayımız bin 200... Ayrıca Türkiye'de marjinal renklerde çorap yok. Turkuaz, turuncu, kırmızı, yeşil çorap giymek isteyen insanlar da var ama çok yok. En özel projemiz şimdi bu. Talep var. Cevap olmak adına bunu yapacağız.
MÜŞTERİ PORTFÖYÜ
Çorap Terzisi sahibi Cihat Özbekli, "Siparişlerini almak için gittiğimiz kişilerin yüzde 90'ı hafta sonları Paris'te öğle yemeği yiyor. Yazın 4 ay yatında. İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir'de ekiplerimiz var. 'Ekibimizle size gelelim diyoruz'. Yarısını asistanına, yarısını müşterinin kendisine yaptığımız 15-20 dakikalık bir sunumumuz oluyor. Yeni müşterilerimiz arasında Sabancı'nın eski CEO'su Ahmet Dördüncü var. Yeni CEO Zafer Kurtul ve aynı gruptan Erhan Kamışlı da artık müşterimiz. Esas Holding'in CEO'su Çağatay Özdoğru da müşterimiz. Başbakanımız Tayyip Erdoğan da kişiye özel çorap giyiyor. Bir fotoğrafını buldum, üzerinde RTE yazıyor. Ama ben yapmadım. Bir firma jest yapmış belli ki"...
***

Özbekli çorap kullanımı ile ilgili şu bilgileri veriyor: "İstersen bir çorabı 30 sene giyersin. Yamar giyersin, lastiği pörsür, giyersin... Bugün Ferre'den tişört alın, 10 sene giyebiliyor musunuz? Bir gün mutlaka evde toz bezi yapılıyor... Demiyorum ki bir kere giy at. Ama bir çorap 8-10 kez giydikten sonra atılmalı. Ondan sonra giyersin ama aynı konforu vermez. Bir çorap 2 gün üst üste giyilmez. Giyildikten sonra mutlaka yıkanmalı. Bir çorabı haftada bir gün giy ve 3 ayda 7 çift çorap al diyorum. Senede 20 çift çorap giy diyorum. Abartılı bir şey söylemiyorum."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.