Pazar 04.09.2011

Dünya buğday rekoltesinde rekor artış

Geçen dönem olumsuz hava şartları nedeniyle ciddi oranda azalan dünya buğday üretiminin, bu sezon 26 milyon ton artışla 677 milyon tona ulaşması bekleniyor. Uluslararası Hububat Konseyi'nin (IGC) raporuna göre, geçen sezon yaşanan olumsuz hava şartları nedeniyle, 29 milyon ton azalışla 651 milyon tona gerileyen dünya buğday üretiminin, Temmuz 2011-Haziran 2012 döneminde, 26 milyon ton artarak 677 milyon tona ulaşacağı öngörülüyor. Bir önceki raporuna oranla üretim öngörüsünü 3 milyon ton daha artıran IGC, kuzey yarı kürede sonuna yaklaşılan kışlık buğday hasatları ile AB, BDT ve Çin'de beklenenden daha iyi sonuçların dünya buğday üretimi tahminini yükselttiğini açıklıyor.

21 MİLYON TON ARTACAK

Aynı dönem içinde dünya buğday üretiminin ise 21 milyon ton artışla 678 milyon tona çıkması bekleniyor. Konsey, geçen ayla kıyaslandığına, arzdaki yükselmenin büyük bir kısmının, öngörülen yemlik buğday talebindeki ilave artıştan kaynaklandığını belirtiyor. Dünya buğday ticaretinin 128 milyon ton civarında tahmin edildiği Temmuz 2011-Haziran 2012 dönem sonu stoklarının, geçen yıla göre 1 milyon ton azalmayla 191 milyona ineceği öngörülüyor. Konsey, küresel devir stoklarının genel olarak değişmediğini ancak yüksek proteinli öğütmelik buğday stoklarının, özellikle ABD ve Kanada'da olmak üzere, kısıtlı olmasının beklendiğini belirtiyor. Başlıca ihracatçıların 69 milyon ton olan dönem sonu stoklarının ise 64.6 milyon tona gerileyeceği tahmin ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.