Perşembe 08.09.2011
Son Güncelleme: Perşembe 08.09.2011

Rusya'ya bavul çıkarması

Tekstil sektörünün ana damarlarından biri olan bavul ticaretinin şekli değişiyor. Türk firmalarının büyük çoğunluğu Rusya'da mağaza açarken ortak bir lojistik merkezi de gündemde

Türkıye'den 72 firmanın katılımıyla Moskova'da gerçekleştirilen Collection Premi&Moscow (CPM) tekstil fuarında neredeyse tüm firmalar Rusya'da mağaza açmak için kolları sıvadı. Toptan veya perakende mağazacılık alanında yatırım yapmak isteyen Türk firmaları böylece bavul ticaretini de Rusya'ya taşımış olacak. Rusya'da marka yatırımı konusunda da adım atan firmalarla ilgili konuşan İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Türk firmalarının Rusya'da 400'den fazla mağazası bulunuyor. Bugüne kadar mağazalaşmayı düşünmeyen ihracatçıların neredeyse hepsi fırsat bulunca Rusya'da mağaza açmak istiyor. Rusya'da bizler için pazarın büyüklüğü 50 milyar dolar. Biz de ülkenin Çin'den sonra ikinci büyük tekstil ihracatçısıyız. Buraya 1 milyar dolarlık tekstil ürünü satıyoruz. Perakende fiyatlarda bu 4-5 milyar dolarlık ürün anlamına geliyor. Rusya'ya tekstil ihracatımız bu yıl 2010'a göre yüzde 130 artmış durumda" diye konuştu. Stoklama ve taşıma maliyetlerini azaltmak için İHKİB çatısı altında bir plan da geliştirildi. Tanrıverdi projeyi şöyle anlattı: "Rusya'da buna benzer bir yapılanma var. Düzenli ve büyük ölçekli taşımalarla maliyetlerde düşüşler sağlanabilir."
TÜRKLER BİRİNCİ OLDU

Fuarda ilk kez Türk firmaları İspanyol ve İtalyan markalarının önüne geçerek geniş bir alana yayıldı. 7 yıl önce 12 firmayla 280 metrekarelik alana sahip olan Türk firmaları bu yıl 71 firma ve 2 bin metrekarelik alan kiraladı.

Made in Italy'nin son günleri

TÜRK firmalarının modanın merkezi İtalyan isimlerini de eleştiren Tanrıverdi, fuardaki İtalyan rakipleriyle ilgili olarak da şunları kaydetti: "Şu ana kadar Made in Italy'nin ekmeğini yediler. Ama onun da son günlerine geldiler. Biz fuara sezonluk mal getiriyoruz. Onlar ise bir sonraki sezona sipariş alıyorlar."
İki şişe viski yüzünden Türklerin üçte biri katılamayacaktı
CPM Fuarı'na gelen 3 TIR'dan birinde iki şişe viski bulundu. Bir katılımcı firma sahibinin fuarda ikram etmek için kutuya koyup beyan etmediği iki şişe viski gümrükte yakalanınca TIR'daki tüm kutular 3 gün boyunda kontrol edildi. İHKİB'in devreye girmesiyle skandalın önüne geçildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.