Pazar 11.09.2011

Türkiye veri merkezinde şampiyon

Veri merkezi büyümesinde Türkiye yüzde 60'lık oranla dünya şampiyonu oldu. Telekom, internet ve bankacılık sektöründeki gelişmeler veri merkezi büyümesini tetikledi

Türkiye veri merkezi büyümesinde 2011 döneminde ilk sırada yer aldı. Hızla artan internet kullanım oranı ve veri trafiği Türkiye'yi veri merkezi yatırımlarında şampiyon ülke yaptı. Türkiye veri merkezi yatırımında sayısal olarak yüzde 60'lık büyümeyle en yakın ülke Brezilya'nın 15 puan önünde -ilk sırada- yer aldı. Türkiye veri merkezi yatırımında finansal olarak ise yüzde 74'lük büyümeyle Yeni Zelenda'nın ardından ikinci oldu. Türkiye'de internet kullanıcı sayısının artması, altyapı yatırımları konusunda Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone'un başını çektiği rekabet, veri merkezi yatırımlarının da artmasına neden oluyor. Turkcell ve Türk Telekom yeni veri merkezi yatırımlarına devam ederken satın almalarla da büyümeye devam etti. Yerli veri merkezi yatırımları dışında yabancı şirketler de 2010 ve 2011 yılında Türkiye'de yatırım için harekete geçti.
BANKALAR ETKİLİ

Türkiye'de veri merkezi yatırımlarının büyümesinde Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından getirilen veri merkezlerinin Türkiye'de bulunma zorunluluğu etkili oldu. Yerli ve yabancı tüm bankaların veri merkezlerini Türkiye'de inşa etmesi bu alandaki hizmetlerinin büyümesini sağladı.

Toplam yatırım 35 milyar $

Veri merkezi büyümesinde gelişmekte olan ekonomiler ilk sıralarda yer aldı. Türkiye'nin veri merkezinde yüzde 60'lık büyümesini, yüzde 45 ile Brezilya, yüzde 40 ile Kolombiya takip etti. Parasal yatırım konusunda Türkiye 2011 ile 2012 projeksiyonunda 1.8 milyar dolar yatırım öngörülüyor. 2010 yılında toplam veri merkezi yatırımları 30 milyar dolara yaklaşırken, 2011 yılında bu rakamın 35 milyar doları bulması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.