Giriş Tarihi: 19.9.2011 12:27 Son Güncelleme: 19.9.2011 15:19

Yunanistan'ın zor haftası

Yunanistan Maliye Bakanı Evangelos Venizelos, Avro Bölgesi ve Yunanistan'ın zor bir hafta ile karşı karşıya olduğunu belirtti.

Venizelos Economist tarafından düzenlenen konferansta yaptığı konuşmada, 17 ülkenin ortak para birimi Avro'nun geleceği ve borçlu ülkelerin finansmanına yönelik alınacak kararlar açısından Avro Bölgesi ve ülkesi açısından zor bir hafta olacağını vurguladı.
Bütçe açığının gayrisafi yurtiçi hasılaya (GSYH) oranını bu yıl yüzde 7,6'ya çekmeyi ve harcamalardan çok gelir elde etmeyi hedeflediklerini ifade eden Venizelos, 2012 yılı hedeflerinin ise bütçe fazlası vermek olduğunu kaydetti.
Yunanlı bakan, bu hedeflere ulaşabilmek için şimdi tarihi kararlar alınması gerektiğini, bu kararların alınmaması halinde gelecekte daha sancılı ve kontrolsüz koşullarda almak zorunda kalacaklarını vurguladı.
İki hafta içinde Parlamentoya sunulacak 2012 bütçesinin harcama kesintilerine odaklanacağını belirten Venizelos, AB ve IMF finansal yardım paketinin 8 milyar avro değerindeki 6'ncı kredi diliminin serbest bırakılacağına olan inancını dile getirdi.
Ülke ekonomisinin bu yıl yüzde 5,5 daralacağını öngördüklerine işaret eden Venizelos, hükümetin özelleştirmeleri ve reformları gecikmeden uygulaması gerektiğinin altını çizdi.
Venizelos'un Uluslararası Para Fonu (IMF), Avrupa Birliği (AB) ve Avrupa Merkez Bankası (ECB) yetkilileri ile öğleden sonra telekonferansla görüşmesi bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.