Salı 20.09.2011
Son Güncelleme: Salı 20.09.2011

4 bin 500 kişiye iş yaratacak

İndirim marketi Şok'u Gözde Finansal ve Bizim Toptan'a satan Migros, süpermarket konseptini geliştirmeye karar verdi. Şok'un yerine Mjet mağazalarını büyütecek firma, haftada 2 market açıp yılda 4 bin 500 kişiye istihdam yaratacak

Tansaş'ları Ege ve Akdeniz'de büyütme kararı alan, yılın ikinci çeyreğinde de indirim marketi Şok'u Gözde Finansal ve Bizim Toptan'a 600 milyon lira bedelle satan Migros, süpermarket konseptiyle büyümeye odaklandı. Migros Genel Müdürü Özgür Tort, "Şok'un satışından elde edilen 600 milyon liralık kaynak Migros Grubu'nu büyütecek. Şok marketlerinin geçen yılki cirosu 1.2 milyar liraydı. 2012 sonunda farkı yerine koyup geçmeyi öngörüyoruz" dedi. 2012'de haftada 2 market açıp yaklaşık 4 bin 500 kişiye istihdam yaratacaklarını belirten Tort, bir indirim marketinde sepet büyüklüğü 7-10 lira iken, bir süpermarkette 20-30 lira arasında olduğunu bu yüzden de süpermarket formatını geliştirmek istediklerini dile getirdi. Tort, Migros'un yılın ilk yarısında ciroda yüzde 34 büyüdüğünü, Tansaş dönüşümünden sonra büyümenin önemli kısmının Anadolu'dan kaynaklandığını ifade etti.

PAZARDA HIZ KESİLMEZ
İkinci yarıda Türkiye'de büyümede beklenen yavaşlama beklemediklerine dikkat çeken Tort, "Yılın ikinci yarısında ciddi bir hız kesme olacağını düşünmüyorum. Cari açıkla mücadelede hükümetimiz önemli mesafeler kat etmek üzere ardı ardına kararlar alıyor. Eğer bu süreci kazasız atlatırsak, geleceği çok daha başarılı gözlemleyebiliriz" diye konuştu. Tort, yıl genelinde organize gıda perakendede yüzde 8-9 büyüme öngördüğünü dile getirdi.
MJET'E SÜPERMARKET SIĞDIRDI
150 metrekarelik M-Jet'e 3 bin 200 kalem ürün sığdırdıklarını belirten Tort, bu şekilde daha fazla mahalle ve sokağa gireceklerini söyledi. Tort, dünya standartlarına göre ortalama hiper marketlerde 25-30 bin, büyük süpermarketlerde 12-15 bin ürün, küçük süpermarketlerde 3-8 bin, küçük marketler ve indirim mağazalarında ise 600 ila bin kalem ürün bulunduğunu söyledi.
MİGROS ARABALARIYLA NOSTALJİ
Facebook'ta dünyanın 5., Türkiye'nin 1. 'en yüksek etkileşime sahip markası' olduklarına dikkat çeken Tort, jet kasalardan bugüne kadar toplam 10 milyon işlem gerçekleştiğini, "iyi tarım uygulamaları" ile 170 bin ton sağlıklı sebze meyvenin müşterinin sepetine girdiğini anlattı. Özgür Tort, 57. yıl şerefine sembolik "Migros satış kamyonları"nın şehrin belirli yerlerindeki mağazalarda tüketicilerle buluşacağını, ürünlerin 50 yıl önceki paketleriyle satışa sunulacağını kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.