Cuma 30.09.2011
Son Güncelleme: Cuma 30.09.2011

Bankalar kredi musluğunu açabilir

Kredi hacmine getirilen % 25'lik sınırlamanın aşılmadığını dile getiren Başbakan Yardımcısı Babacan, "Hedeflediğimiz rakam gerçekleşeceği için her bankayı sen niye yüzde 25'i geçtin diye sorgulamayacağız" dedi

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, kredi büyümesine banka bazında bakmadıklarını ve bankaları yıllık yüzde 25 olarak belirlenen kredi büyüme hedefini aştıkları için sorgulamayacaklarını belirtti. Babacan, ekonomide hiç bir alanda popülizm yapmadıklarını, genel seçime giderken bankaların kredi hacmine limit getirdiklerini dile getirerek, şunları kaydetti: "Şu anda bankaların bilançolarında takibe düşün alacak yüzde 2.6'ya gerilemiş durumda. Sermaye yeterlilik rasyosu yüzde 17... Kredi hacmiyle ilgili geçen yıl açıklamıştık yüzde 25 demiştik. Kur etkisinden arındırdığımız zaman yüzde 25'e doğru gidiyoruz şu anda. Hedeflediğimiz rakam yıl sonunda gerçekleşecek gibi görünüyor. Artık biz banka banka da bakmıyoruz. Her bankaya sen niye yüzde 25'i geçtin diye sorgulamayacağız. Sektör ortalaması zaten yüzde 24'de kalacağı için bizim koymuş olduğumuz hedefe yıl sonunda ulaşacağımız için bir sorun teşkil etmiyor."

OVP 17 EKİM'DEN ÖNCE
İstanbul Finans Zirvesi'nde konuşan Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, mevduat garantisinin yükseltilmesi konusunda herhangi bir değişiklik yapılmayacağını bildirerek "TMSF'nin böyle bir adım atması söz konusu olmayacak" dedi. Babacan, OVP'nin tarihini, '17 Ekim'den önce' olarak açıklayan Babacan, OVP açıklandıktan sonra not artışı bekleyip beklemediğine ilişkin soruyu şöyle yanıtladı: "Kredi notu kararları kredi derecelendirme kuruluşlarının kendi bileceği iş. Onlar maalesef çok geriden geliyorlar. Normalde kredi derecelendirme kuruluşları, yatırımcılara yön vermesi, yol göstermesi ve bir ülkeyle ilgili önceden bilgi vermesi gereken kuruluşlar iken, olup biteni izah eden kuruluşlar durumuna düştüler şu anda. İş olup bittikten sonra, olanı biteni anlatmaya çalışıyorlar, geriden geliyorlar. Şu anda G-20'de de 'kredi derecelendirme kuruluşlarına duyulan ihtiyaç nasıl azaltılabilir, alternatif mekanizmalar nasıl oluşturulabilir' konusunda bir çalışma var. Biz kendi işimize bakıyoruz, yolumuza devam ediyoruz, onlar da bizi arkadan izliyor, takip ediyor. Olan bu..."
Vatandaş ayağını yorganına göre uzatsın
Daha önce ekonomideki tüketimin hızını azaltma ile ilgili olarak değerlendirmeler yapan Bakan Babacan, "Biz hep şunu söylüyoruz; herkes ayağını yorganına göre uzatsın. Herkes ödeyebileceği kadar borçlansın, aşırı borçlanmasın. Bunları biz söyledik, hala tavsiyelerimiz aynı" dedi. Babacan, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nun (TMSF) 'bankacılık sektöründe mevduat sigortasına ek yeni yüklerin getirileceğine' ilişkin açıklamasına yönelik bir soru üzerine, bu konuların Finansal İstikrar Komitesinde ele alındığını belirterek, şöyle devam etti: "Şu anda G-20 bünyesinde kurulan Finansal İstikrar Kurulu çerçevesinde bankaları büyüklüklerine göre farklılaştırıp, ayrı ayrı politikalar uygulanması yönümde bir eğilim var. Genel eğilim içerisinde de TMSF bankaların büyüklüklerine göre ayrı ayrı sigorta primi uygulamayla ilgili bir teknik hazırlık yaptı, bize de sundu. Biz de uygun gördük. Bunlar çok büyük farklar değil, çok küçük küçük farklar getiriyor. Toplamda da bu 16 milyon gibi... Yanılmıyorsam 200 milyon gibi büyüklük içerisinde falan 16 milyon gibi bir şey ekleniyor. Yani yüzde 7-8-10 mertebelerinde bir şey. Yeni, ciddi bir yük değil."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.