Cuma 30.09.2011

Türk ayakkabıcıların gözü Rus pazarında

MosShoes'a katılan 35 Türk firması, kalite ve tasarımlarıyla Rusların gönlünü fethetti. Türk ayakkabıcıların hedefi 4.4 milyar dolarlık Rus ayakkabı pazarında aslan payını kapmak

Türk ayakkabıcılar 26-29 Eylül arasında Moskova'da düzenlenen MosShoes ayakkabı fuarına çıkarma yaptı. Çeşitli ülkelerden toplam 469 firmanın katıldığı fuarda, 35 Türk katılımcıya ait stantlar büyük ilgi gördü. Türkiye yıllık 221 milyon çift ayakkabı üretimiyle dünyada 9 Avrupa'da ise 3'üncü sırada. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı İslam Şeker, "Ayakkabı üretiminde dünyada kendimizi kabul ettirmiş bir ülkeyiz. Geçmişten gelen bir ayakkabı üretim kültürümüz var. Dünyanın en büyük pazarlarından biri olan Rusya'da daha etkili bir şekilde bulunmamız gerekiyor. Bu fuara katılmamız çıkış noktası olarak çok önemli. Eskiden Türkiye'den mal aldığını gizleyen satıcılar şimdi ürünün altında 'Made in Turkey' damgasını görmek istiyor" dedi. Moskova Büyükelçiliği Ticaret Başmüşaviri Atilla Kızılarslan da Şeker'le aynı görüşte: "Çin ayakkabılarının dayanıksızlığının anlaşıldığı Rusya pazarında, ekonomik kriz sebebiyle cesaretli davranamayan Avrupa'yı geride bırakmanın tam vakti. Türk girişimciler 10 yıl öncesinde olduğu gibi güvenilmez bulunmuyorlar. Bu, Türklere olan talebi artırıyor."
TÜKETİM ÇOK YÜKSEK

Rusya'da yıllık ayakkabı tüketimi 420 milyon çift seviyelerinde. Kişi başı yıllık ayakkabı tüketiminin 3 çift olduğu pazar, yıllık 2.25 çift olan dünya ortalamasının çok üzerinde. Bu nedenle dünya ayakkabı sektörü gibi Türkler de bu pazarda var olmak için çaba sarf ediyor. Türk ayakkabıcılar 2010 yılında 71.5 milyon çift olan toplam ihracatının yüzde 26'sını bu pazara yaptı. Bu ihracatla Türk ayakkabıcılar pazarda yaklaşık yüzde 2.5 civarında bir paya sahip. İslam Şeker, yapılacak çalışmalarla pazar payını en kısa sürede artırmayı planladıklarını söylüyor.
ÇİN YAKIN TAKİPTE
Türk ayakkabı sektörü yıllık 221 milyon çift üretim yapıyor. Kayıtlı 18 bin 500 firmanın yarattığı istihdam 240 bin kişi. Sektörün hedefi imalattaki bu gücü ihracata da yansıtmak. Bu amaçla da bütün pazarlar yakın takibe alınmış durumda. İslam Şeker, uzun vadede hedeflerinin Çin pazarına girmek ve orada yer edinmek olduğunu vurgulayarak, "Biz burada ciddi bir seçenek olabiliriz. Bu nedenle bir an önce yerel markalar yaratmalıyız. Marka ve tasarım bu noktada çok önemli" dedi.

TÜRK DİZİLERİ ETKİLİ

İSLAM Şeker, Türk ayakkabı sektörünün kabuğunu kırma yolunda olduğunu, artık her yıl en az yüzde 30 büyüyeceğini düşünüyor. Orta Asya da sektör için önemli bir pazar olarak öne çıkıyor. Irak'ın Rusya'dan sonra ikinci büyük pazarları konumunda olduğuna vurgu yapan Şeker, "Burada rakiplerimizi ciddi anlamda zorluyoruz" dedi. Orta Doğu'da Türk ayakkabıcıların etkinliğinin giderek arttığına işaret eden Şeker, bunda Türk dizilerinin bölge ülkelerinde fazla izlenmesinin de büyük rolü olduğunu düşünüyor. Türk dizilerini izleyen halkın, oyuncularınn giyimini de yakından takip ettiğini vurguluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.