Cumartesi 01.10.2011

Pastırma yazı turizmciyi umutlandırdı

Meteorolojinin ekimde pastırma yazı yaşanacağı açıklamasıyla turizmciler iç pazarda son dakika rezervasyonlarına kilitlendi. Sezona göre %30 uygun fiyatlar yerli turisti cezbediyor

Meteorolojinin önümüzdeki haftadan itibaren son yılların en sıcak ekiminin yaşanacağını açıklaması turizmde 'pastırma yazı' umutlarını artırdı. Kurban Bayramı tatili öncesinde iç turizmde yeniden hareketlilik beklenirken özellikle de cuma günü ile birleştirilen "uzun haftasonu" tatillerine talep gelmeye başladı. Antalyalı turizmciler "Otellerimiz ekimde özellikle yabancı turistler tarafından zaten dolu" derken iç pazarda da son dakika hareketliliğinin yaşanacağına dikkat çekti. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Hacısüleyman, "İklimsel iyileşmenin turizme de faydası olur. Yağmur nasıl sezonu olumsuz etkiliyorsa ekim ayında açacak güneş de olumlu etkileyecektir. Ancak bu etkileri son dakikada görmeye başlarız. Meteoroloji 'Bu haftasonu Antalya 32 derece olacak" dediğinde son dakika rezervasyonları gelmeye başlar' diye konuştu. Seyehat acentaları ise bu dönemde tatil yapmak isteyenlere 'elinizi çabuk tutun' önerisinde bulundu.

ALMANLARIN OKUL TATİLİ VAR

Bu arada ekim ayında da otellerde doluluklar yurtdışından gelen turistler nedeniyle yüksek. Hacısüleyman, Almanların iki haftalık sonbahar okul tatilleri nedeniyle ekimde de Antalya'daki otellerin iyi doluluk oranları yakaladıklarını dile getirdi. Bu sezonda da Antalya'nın turist sayısında yüzde 12-13 oranında artış yaşadığına dikkat çeken Hacısüleyman, "Turist sayısı artıyor. Ancak yatırımlar da bununla orantılı olduğundan doluluk oranı ortalaması aslında geçen sene ile aynı" dedi.
Fiyatlar sezonun yüzde 30 altında
Eylül yağmurlarına rağmen ekim ayında yeniden açacak güneşin yanı sıra ölü sezonda otel fiyatları da yerli turistleri cezbediyor. Eylül başından itibaren otel fiyatları sezon fiyatlarının yüzde 30 altına indi. Jolly Tur Genel Müdürü Figen Erkan, ekimde balayı çiftleri ve çocuksuz çiftler için çok avantajlı bir dönem olacağını söyleyerek "Yakın tarihli rezervasyonlar için yer bulamıyoruz" yoruz" diye konuştu.
Misafir istedi, Kempinski de 'her şey dahil'e geçiyor
Kempinski zincirinin Antalya'daki halkası Kempinski Hotel The Dome 2012'den itibaren her şey dahil sisteme geçiyor. Kempinski Hotel The Dome Genel Müdürü Can Göktaş, "Misafirlerimizin, özellikle yaz döneminde şu anda çalıştığımız modelden daha farklı istekleri olduğunu gördük. Belek bölgesinde otelden çıktığında alıştığı kalitede servis veren tesislerin bulunmaması bu kararda etkili oldu" dedi. Gelecek sene birkaç ay sürecek kısa bir deneme yapacaklarını belirten Göktaş, "Yeni iş modelimizin henüz onaylanmış bir adı yok. Herşey dahil iş modeline benzese de yeni sistem yiyecek- içecek ve servisleri ile bir farklılık yaratacak" diye konuştu.
Kaya Holding, yeni oteliyle İzmir'e katkı ödülü aldı
İzmir Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (İZSİAD) düzenlediği İzmir'e katkı ödülünün bu yılki sahibi Kaya Holding oldu. İzmir Arena'da gerçekleştirilen ödül törenine zmir iş ve siyaset dünyasının önde gelen isimleri ile İZSİAD üyeleri katıldı. Kaya Holding Yönetim Kurulu Onursal Başkanı Burhanettin Kaya, "11 şirketinde 2 bin 500'ü aşkın çalışanıyla inşaat, turizm, finans, enerji ve içecek alanlarında faaliyet gösteren Kaya Holding, geçen yıl İzmir'e kazandırdığı Kaya İzmir Thermal & Convention oteli ile kentin turizmine ve ekonomisine büyük katkılar sağladı" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.