Perşembe 06.10.2011

800 gramlık elbiseyle dünya liginde iddialı

1.5 kilo gelen takım elbiseyi 800 grama düşüren Ramsey'in 'sıfır ağırlık' teknolojisini lüks yabancı markalar da istiyor Hedefi 'dünya liginde Türk markası' olarak koyan Ramsey'in Genel Müdürü Doğan "Teknolojiyi vermeyi düşünmüyoruz" diyor

Ramsey'i İngiltere'de adını duyurmaya çabalayan marka olarak tanıdık. Ancak Batı'da büyümek, marka olarak anılmak için bu ülkelerde en az 30-40 mağaza açmak gerekeceğinin farkına varan şirket, stratejisini değiştirdi. Artık Ramsey Türkiye merkezli, başta Rusya olmak üzere çevre ülkeleri hedef alan, üstelik bayiliklerle değil kendi açacağı mağazalarla bir büyüme stratejisi benimsiyor. Bir kararları daha var; fason değil Ramsey markasıyla üretip ihraç etmek... Öyle ki ihracatın yüzde 70'i Ramsey markalı. Bu nedenle yaratılan katma değerin Türkiye'ye kalması ülke açısından da önemli. Safranbolu-Araç ve Kastamonu merkezdeki 3 fabrikada bin 500 kişiyle yaptıkları üretimi görmek üzere yaptığımız gezide Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan, daha önce tanıttıkları 'zero weight' yani 'sıfır ağırlık' denilen inovatif (yaratıcı-yenilikçi) ürünlerin inceliklerini yerinde gösterdi. Doğan, normalde 1.5 kilo civarında olan bir takım elbisenin kendi teknolojileriyle 800-850 grama kadar düştüğünü anlattı. Dünyada birçok markanın hafif elbiselere yoğunlaştığını kaydeden Doğan, Ramsey'in bunu en ciddi uygulayan şirket olduğu iddiasında... Bunu anlatmamın nedeni "Türkiye tekstilde İtalya gibi katma değeri yüksek ürünler üretmeli" söylemine Ramsey'in verdiği yanıtın bu inovatif hafif takım elbiseler olması. Öyle ki Doğan, fabrikalarında fason üretim yaptıkları yabancı markaların ısrarlı taleplerine rağmen 'zero weight' teknolojisini vermemeye kararlı. Hemen söyleyelim bu fabrikalarda Armani, Ermenegildo Zegna gibi dünyanın önemli 10 kadar markası için takım elbise ve gömlek üretiliyor. Doğan "Direnebildiğimiz kadar direneceğiz ve hafif giysi imajını Ramsey'le birlikte anılması için teknolojimizi paylaşmayacağız" diyor. Doğan'ın anlattığına göre zero weight ürünlerde sıra gömleklerde. Paltoda ağırlığı yüzde 50'nin de altına indirerek bu sezon piyasaya sürecekler. Doğan ve Ramsey'in hedefi dünya liginde bir Türk oyuncu olarak yer almak.
AİLE ANAYASASI İÇİN HAZIRLIK VAR
Doğan'a "Aile anayasası var mı" diye soruyoruz. "Yok ama hazırlık var" diyor. Birinci kuşakta sorunlar olmadığını, söyleyen Doğan, üç ortağın çocuk sayısı fazla olduğu için geleceği şimdiden hazırlamak gerektiğine inanıyor. Doğan, dört kızından en büyüğü ile rahmetli Hasan Doğan'ın kızının kendini ispatladıktan sonra şirkete gelme kararı olduğunu anlatıyor.
2012 ciro hedefi 210 milyon TL
Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan, şirketin 2011 için 150 milyon TL olması beklenen cirosu içinde yurtdışı satışlarının yüzde 40 payı olduğunu ancak 10 yıl içinde bu oranı yüzde 70'e yükseltmeyi hedeflediklerini anlattı. 2012'de yani daha kısa vadede ise hedef 210 milyon liralık ciro... Anlayacağınız Ramsey'in büyüme hedefi yüzde 30'dan fazla.

Rusya , Türkiye gibi

Hedef dünya ligi ve kendi mağazalarıyla büyümek olunca Ramsey adıyla 17 ülkede 36 mağazaya ulaşılmış. Türkiye'yi dahil edince Ancak bir ülkeye tek mağaza açmakla o ülkeye girilmiş olunmayacağını söyleyen Doğan "Rusya'da 6 mağaza var. Devamı gelecek. Türkiye'ye nasıl bakıyorsak Rusya pazarına da öyle bakıyoruz. AVM'ler ve alışveriş sokaklarını değerlendireceğiz" diyor. Doğan, Kuzey Afrika pazarının da şu anda durmasına karşın yakın zamanda tekrar açılmasıyla Türk markalarının hızla buralara yerleşeceğini düşünüyor. Doğan, 2012'de 10'u yurtiçi, 10'u da yurtdışında olmak üzere 20 mağaza açmayı planlıyor.
HAFİF TAKIM SATIŞI % 53 ARTIRDI
Ramsey yılda 550 bin takım elbise üretiyor. Zero Weight'i piyasaya sürdükleri ilk sezonda toplam üretimdeki payının 30 olmasına karar verilmiş. İlgi artınca oran yüzde 50'ye çıkarılmış. Bu yıl takım satışları yüzde 53 artmış. Sıra 70-80 gram azaltırarak 300 grama düşürülen gömlek ve paltoda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.