Cumartesi 08.10.2011 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 08.10.2011 12:00

"Değerli TL'den korkarım"

Sabancı Üniversitesi Uluslararası Danışma Kurulu Üyesi Kemal Derviş, son günlerde artan doların ateşini düşürmek için yüksek miktarlı döviz satış ihalesi düzenleyen Merkez Bankası'nın müdahalesini "Yüksek kurdan korkulmamalı, aşırı değerli TL'den daha fazla korkarım" sözleriyle değerlendirdi. Bloomberg HT'nin canlı yayınında soruları yanıtlayan Kemal Derviş, aşırı değerli TL'nin uzun vadeli büyümenin, istihdamın asıl düşmanı olduğunu kaydetti. Bu çok sert düşüşlerin, tüm dünyadaki likidite sorunlarından kaynaklandığını vurgulayan Kemal Derviş, bu sebeple 'olağanüstü' bir kur değişikliği görülebileceğini ve bunun biraz yumuşatılmasının gerektiğini söyledi. Derviş, "Sanıyorum Merkez Bankası'nın hem döviz politikaları hem de arada bir döviz satışları bu yumuşak geçişi amaçlıyor" diye konuştu.

"MERKEZ BAŞARILI"
Merkez'in politikalarını başarılı bulan Kemal Derviş, 2007'de yüksek faiz-düşük kur seviyesinin bozulabileceğini, ancak bu fırsatın kaçırıldığını söyledi.
"9 AY ÇOK ZOR OLACAK"
Küresel ekonomide çok ciddi bir yavaşlama sürecine girildiğini ve önümüzdeki 9 ayın zor olacağını öngören Derviş, krizin artık gelişmekte olan ülkelere de yansımaya başladığına dikkat çekti. Hiçbir ülkenin "biz etkilenmeyiz diyemeyeceğine" dikkat çeken Kemal Derviş, ancak gelişen ülkelerde yavaşlamanın göreceli olarak daha az olduğunu, küresel yavaşlamanın gelişmekte olan ülkeleri de etkilediğini ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.