Pazar 09.10.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazar 09.10.2011 13:18

Yüzbinlerce kredi kartına yasak

BDDK'nın uygulamaya koyduğu yeni düzenlemenin ilk sonuçları ortaya çıktı.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun (BDDK), kredi kartındaki borç sarmalını engellemek için uygulamaya koyduğu asgari ödeme sınırlarını yükselten düzenleme, yüzbinlerce tüketiciye 'nakit çekim yasağı' getirilmesine neden oldu. Star gazetesinin haberine göre; BDDK'nın, kredi kartlarına disiplin getirmeye yönelik çıkardığı, üç ay üst üste borcunu yüzde 50'nin altında ödeyenlere 'nakit çekimi yasağı' getirilmesine ilişkin düzenlemenin ilk sonuçları geldi. Bankalar, 17 Eylül tarihinden itibaren, Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarında borcunun sadece asgari kısmını ödeyen yüz binlerce müşterisine nakit çekim yasağı getirdi. Nakit çekim yasakları, tüketicilere e-posta ve cep telefonu mesajları ile bildirildi. Bankaların, nakit çekim yasağı getirdiği müşteri sayısı tam olarak netleşmedi. Ancak BDDK'ya ilk gelen bilgiler doğrultusunda, nakit çekimi getirilen tüketici sayısının yüzbinlerce kişiyi kapsadığı belirlendi.
Borç ödenince kalkıyor

Yetkililer, kredi kartı borcunun sadece asgarisini ödeyenlerin sayısının 2.5 milyon, borcunu yüzde 50'sinin altında ödeyenlerin sayısının ise 4 milyon civarında olduğunu tahmin ediyor. Nakit çekim yasağının borcunun asgari tutarını ödeyen 2.5 milyon kişinin tamamına uygulanmadığı kaydedildi. Nakit çekim yasağı, kredi kartı borcunun ödenmesinin ardından ise kaldırılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.