Pazar 16.10.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazar 16.10.2011 10:48

''Türkler markasına gözü gibi bakıyor''

Geçen yıl 85 bin marka başvurusuyla Fransa'nın ardından Avrupa ikincisi olan Türkiye, bu yıl 105 bin sınırını geçerek birinci olmak istiyor

Türk halkının markalaşmaya son yıllarda önem vermesiyle birlikte, 85 bin marka başvurusuyla geçen yıl Avrupa ikincisi olan Türkiye, 100 bin başvuru sınırını aşarak Fransa'dan birinciliği almaya çok yaklaştı.
Türk Patent Enstitüsü (TPE) Başkanı Prof. Dr. Habip Asan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, TPE'nin marka başvurularını değerlendirmek kadar marka bilincini oluşturulma görevinin de olduğunu söyledi.
Marka bilincini oluşturmak ve markalaşmayı teşvik etmek için yurt içi ve yurt dışında bir dizi etkinlik düzenlediklerini belirten Asan, ''Bu kapsamda 15 ay içinde yurt içi ve yurt dışında 114 etkinik yaptık. Bu etkinliklerimiz meyvelerini vermeye başladı. Gerek marka gerekse de patent başvurularında Avrupa'da önemli sayılara ulaştık'' dedi.
Geçen yıl 85 bin marka başvurusuyla Türkiye'nin Fransa'nın ardından Avrupa ikincisi olduğunu bildiren Asan, şunları kaydetti:
''Marka başvurusunda 2 sene önce Almanya'nın ardından üçüncü sıradaydık. Almanya'yı artık geride bıraktık. Şimdiki hedefimiz bu alanda birinci olan Fransa'yı geçmek. Bu yıl sonunda 105 bin başvuruyu bulursak Fransa'yı da geçeceğiz. Yılın ilk 9 ayındaki veriler yıl sonunda bu hedefe ulaşacağımızı gösteriyor.''
TPE Başkanı Asan, marka başvurusundaki artışın kendilerini memnun ettiğini ama markalaşmanın kağıt üzerinden kalmaması gerektiğini vurgulayarak, şöyle konuştu:
''Türk halkı artık markayı ve markalaşmayı seviyor. Yıllarca emek vererek var ettiği markasına da gözü gibi bakıyor. Ülkemizde marka bilinci oluştu. Çünkü markanın ürününe ve hizmetine artı değer kattığının farkında. Başvuru sayısındaki artışın önemli bir nedeni de bu. Artık hedefimiz sayının yanında niteliği de artırmak olmalı. Dünyada bilinen Türk markalarına yenilerine eklemeliyiz ki bu sayılar bir anlam ifade edebilsin.''
Öte yandan, marka başvuruları bu yılın ilk 6 ayında bir önceki yılla kıyasla yüzde 28 artarak 54 bin 514 olurken, rekor başvuru 10 bin 763 ile mart ayında gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.