Pazar 23.10.2011

Süper Mario hiper kriz

Süper Mario lakaplı Mario Draghi, Avrupa tarihinin en büyük ekonomik krizinin yaşandığı bir dönemde ECB'nin başına geliyor

İtalya Merkez Bankası'nın başkanlığını yaptıktan sonra, Jean Cluade Trichet'den boşalacak olan Avrupa Merkez Bankası (ECB) başkanlığına getirilen Mario Draghi'yi zor bir dönem bekliyor. Fransız basınının 'Süper Mario' lakabını taktığı Draghi, Avrupa'nın borç krizi, bankaların likidite bunalımı, faiz politikası ve meçhul tahvil alımı gibi sorunların yaşandığı bir ortamda koltuğa oturuyor. 1 Kasım'da Cannes'daki G-20 Zirvesi'ne katılacak olan Draghi, İtalya ve İspanya gibi ülkelerin iç borç tahvillerini satın alıp almamak gibi önemli bir karara imza atacak. Ciddiyeti ve disiplini ile bilinen Draghi, İtalya'daki özelleştirmelerin de babası olarak gösteriliyor. Roma La Sapienza Üniversitesi'nde ekonomi eğitimi aldıktan sonra, ABD'de MIT'de eğitimini tamamlayan Draghi, Trento, Padova, Ca' Foscari (Venezia) ve Firenze Üniversiteleri'nde ders verdi. Draghi, İtalyan Merkez Bankası'nın başına getirildiği 2006'ya kadar prestijli görevlerde bulundu.
DÜNYA BANKASI'NDA YÖNETİCİLİK YAPTI
Dünya Bankası'nda 1985- 1990 arasında üst düzey yöneticilik yapan Draghi, İtalya'da Hazine Genel Müdürlüğü'ne atandığı 1991'den 2001'e kadar bu görevde kaldı. Draghi, 90'lı yıllarda Ekonomi Bakanlığı'nda "özelleştirme komitesi"nin başkanlığını yaptı. 1998'de adını taşıyan bir yasa sayesinde ENI, Enel gibi önemli devlet kitlerinin özelleştirilmesinde rol alan Draghi, 2002-2005 arasında Goldman Sachs'ın Avrupa Başkan Yardımcılığı görevinde bulundu. Draghi, 2005 yılının sonunda ise İtalyan Merkez Bankası başkanlığına atanmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.