Salı 25.10.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 25.10.2011 12:12

Kurtarma fonu trilyonu aşacak

Avro Bölgesi'ndeki borç krizinin daha fazla ülkeye sıçramasını önlemek için Avrupa Finansal İstikrar Fonu'nun (EFSF) büyüklüğünün 1 trilyon avronun (1,39 trilyon dolar) üzerine çıkarılması planlanıyor.
Avro Bölgesi çalışma grubunun taslak belgesine göre, büyüklüğünün artırılması halinde EFSF'nin bölgenin üçüncü ve dördüncü büyük ekonomileri İtalya ve İspanya'yı borç krizine karşı koruyacağını uman Avro Bölgesi hükümetleri, 440 milyar avroluk EFSF'nin kapasitesini artırmayı istiyor.
Almanya Başbakanı Angela Merkel'in söz konusu belgeyi paylaştığı Alman milletvekilleri, ''EFSF'nin kapasitesinin 1 trilyon avronun üzerine çıkarılmasının amaçlandığını'' söylediler.
EFSF için kesin bir rakamın verilmediği belgede, ''fonun büyüklüğüyle ilgili daha kesin rakama potansiyel yatırımcılar ve kredi kuruluşlarıyla yapılacak temaslardan sonra karar verilebileceğine'' işaret edildi.
Büyüklüğü artırılmış EFSF kurallarının, ''baskı altındaki Avro Bölgesi üyelerinin piyasaya girişlerinin süreceğinin ve borç piyasalarının uygun biçimde çalışacağının garantisi'' anlamına geldiği belirtilen belgede, devlet fonları gibi dış yatırımcıları çekmek için ülke tahvillerinde olası kayıpları kısmen telafi edecek bir ya da birkaç yatırım aracının oluşturulması öngörüldü.
Avro Bölgesi'nin 17 lideri, bölgenin borç krizinin aşılmasında ''kapsamlı stratejiye'' son şeklini vermek için yarın Brüksel'de bir kez daha biraraya gelecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.