Giriş Tarihi: 30.10.2011

Derinin kralına perakende oscar'ı

Deri sektörüne çırak olarak adım atan Derimod'un sahibi Ümit Zaim, perakendenin oscarı olarak nitelendirilen Yaşam Boyu Başarı ödülünü aldı. Zaim'in hedefi Derimod'u dünya markası yapmak

35 sene önce Türkiye'de deriyi dayanıklı ve soğuktan koruduğu için kamyon şöförleri, polisler ve bekçiler giyerdi. Renk siyah ve kahverengiydi (Şöför Nebahat, Ayhan Işık). İşlevin şıklıktan daha önemli olduğu o yıllarda gazetelerde bir ilan üst üste çıkmaya başladı ve dikkat çekti. İlanda "Deriyi kumaş gibi işlemek"ten bahsediliyordu. İşte o dönem dericiliğin kaderi değişti. İşlevselliğin dışında şıklık önem kazanmaya başladı. Ümit Zaim Derimod'u 5 dikiş makinesi ile kurduğunda şöyle iddialı bir vizyon koydu; "Türkiye'de deriyi modaya sokacağım." Bugün Türkiye'de tekstilde yapılan tüm modeller deride uygulanabiliyor. Türkiye'de deriyi moda haline getiren Ümit Zaim'e Soysal Danışmanlık tarafından düzenlenen ve perakende sektörünün en prestijli ödülü olarak kabul edilen "Perakende Güneşi Ödülleri"nde 'Yaşam Boyu Başarı Ödülü' verildi. Zaim, "Derimod dünya markası olmak yolunda emin adımlarla ilerliyor" diyor ve 65 olan mağaza sayısını bu yıl sonunda 75'e çıkarmayı hedeflediklerini belirtiyor. 2010'u 80 milyon dolar ciro ile tamamladığını söyleyen işadamı, bu yılı ise 100 milyon doların üzerinde bitereceklerini öngördüğünü vurguluyor.

5 MAKİNE İLE KURDU

Sektörün gelişimindeki öncü rolü, başarılı uygulamaları ve yıllar içinde izlediği örnek çizgisi nedeniyle rakipleri de dahil olmak üzere tüm iş dünyasında saygı uyandıran Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim ile bir araya geldik. "1974 yılında, yani 37 yıl önce, 5 dikiş makinesi ile Derimod'u kurdum" diyen Ümit Zaim; "O zamanlar Türkiye'de deriyi daha çok şoförler, polisler ve bekçiler giyerdi. Biz deriyi moda haline getirmek için yola çıkmıştık ve bugün bunu başardığımızı görüyorum" dedi. Zaim'e göre Derimod gibi bugün en az 10 Türk perakende firması dünya markası olma yolunda ilerliyor. Derimod da 2012 yılında Gürcistan-Tiflis, Irak-Erbil ve İran- Tebriz'de mağaza açıyor. Sırada Azerbaycan, Rusya ve Balkan ülkeleri var. "Önce komşu ülkelerden başlayacağız, sonra Avrupa hatta Çin'e bile gideceğiz" diye sözlerine devam eden iş adamı, "Deriyi kumaş gibi işlemek" sloganıyla 35 yıl önce sektörün ilk reklam filmiyle Derimod'un çığır açtığını hatırlatıyor.
SEKTÖRÜN İLKLERİNDE DERİMOD İMZASI
Gerçekleştirdiği ilklerle sektörünün lokomotifi olan Derimod, 01982 yılında ABD Los Angeles/Beverly Hills'de mağaza açarak, yurtdışında mağaza açan ve bunu kendi markasıyla yapan ilk deri firması olma özelliğini taşıyor.
Sektöründe kendi markasıyla iletişim ve reklam çalışmaları yapan Derimod, bu çalışmalarında Linda Evengelista, Mila Jovovich gibi dünyaca ünlü birçok modeli kullanan ilk marka oldu.
Derimod, aynı zamanda yurtdışında moda çekimleri gerçekleştiren ilk Türk deri markası.
Türk Kızılayı ile 2009 ve 2010 yılında işbirliği yaparak hayata geçirdiği "Ceket Değişim Kampanyası" ile ihtiyaç sahibi binlerce insanı ısıtarak, paylaşmanın en güzel örneklerinden birini sergiledi.
"Ceket Değişim Kampanyası" ile 2 yılda 30 bin ceket değiştirildi. Bunun yarısı yani 15 bin ceketi yenilenerek Türk Kızılayı vasıtasıyla ihtiyaç sahibi üniversiteli gençlere teslim edildi.
30 yıl önce Düsseldorf ve New York'ta ilk showroomu açtı.
30 yıl önce ilk TV reklam kampanyası ile markaya bilinçli yatırım yaptı.
Siyah ve kahverenginin yanında 12 yeni renk yarattı.
Bunun yanı sıra Türk popüler kültürü sanatçılarıyla da reklam kampanyalarında çalıştı.
2009'da nano teknolojiyle 1.5 kilo ağırlığında olan deri ceketleri 690 grama indirdi.
30 yıl önce Düseldoff ve New York'ta ilk showroomu açıldı.
Türkiye'ye gelen her 4 turistten biri deri ceket alıyor. Bu gelişimin arkasında Derimod markası ve onun yaratıcısı Ümit Zaim var.
ÇIRAK OLARAK BAŞLADI
Türkiye'nin en büyük ihracatçı firması Kazlı Deri Sanayi'nde çırak olarak işe başlayan Zaim, işten ayrıldığında "Pazarlama ve Konfeksiyon Müdürü"ydü. İstanbul Erkek Lisesi mezunu olduğu için ve iki lisan bildiğinden o dönem çok kıymetli bir eleman olduğunu vurgulayan iş adamı, "Bana okulumun büyük faydası oldu".
AYAKKABIDA DA ÇOK İDDİALI
Derimod son 10 yılda ayakkabıda da büyük atılım yaptı. Özellikle geçtiğimiz iki yıldan beri müşterilerine her hafta yeni koleksiyon sundu. Her sene kadında 600, erkekte 300 değişik model tasarlattı. Bu yıl da AYD tarafından ayakkabı- çanta kategorisinde "En Beğenilen Marka" seçildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.