Salı 15.11.2011

Hizmet sürekliliği başarının anahtarı

Sigorta sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin kısa vadede üretim ve ucuz tarifelerle başarılı olamayacağını söyleyen HDI Sigorta Genel Müdürü Orhan Arıkçı, sigortacılıkta önemli olanın müşteri nezdinde sürekliliği sağlamak olduğuna dikkat çekti.

S
igorta sektörünün süreklilik gerektiren bir pazar olduğuna dikkat çeken HDI Sigorta Genel Müdürü Orhan Arıkçı, sürekliliği başarabilmek noktasındaysa uzun vadeli planların ön plana çıktığını belirtti. Arıkçı sektörü gelmesi gereken noktaya ulaştırmanın bütün şirketlerin sorumluluğu olduğunu kaydederek, "Şirketlerin daha çok satış yapabilmek, sigorta pastasından daha büyük pay kapabilmek için daha ucuz tarife çıkartmalarını doğru bulmuyorum. Bu yaklaşımın hiçbir şirkete faydası olmayacağını düşünüyorum. Sigorta sektöründe önemli olan sürekliliği sağlamak. Kısa vadede hiçbir şirketin sadece üretim üzerinden ya da sadece tarife bazlı başarılı olacağına inanmıyorum. Gerek işveren, gerekse Tür kiye' de sigortacılığı gelmesi gereken noktaya ulaştırmak adına bütün sigorta şirketleri sorumluluğu gereği bunu yapmalı" diye konuştu.
ÇALIŞANI KAZANMAK YÖNETİCİNİN GÖREVİ
Avrupa' daki sigorta yöneticiliğinin daha fazla dayanışma ve ekip çalışmasına dayandığını belirten Arıkçı, bu yönetim anlayışının Türkiye' de uygulanması gerektiğini belirterek şöyle konuştu: "Yönetimin çalışanlarına açık bir diyalog ve paylaşım sağlaması her şirkette mutlaka olması gereken bir kural. Avrupa' da insanların unvanları ön plana çıkmıyor. Çalışanların şirkete daha fazla katkı vererek, sorumluluk alabilmesini sağlamak yöneticinin elinde. Yani çalışanı kazanmak da yöneticinin sorumluluğu. Kazandıktan sonraysa yetki ve sorumluluk çerçevesinde bir ekip çalışması olması gerektiğine inanıyorum. Bu sistem Türkiye' de de uygulanabilir. Şirket içinde bunu uygulamaya başladık ve gelen sinyaller doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Çalışanlarımız bizimle fikirlerini rahatlıkla paylaşabiliyor. Böylelikle çalışanların da şirkete bağlılığının arttığını söyleyebilirim. Sigorta sektörü oldukça zor şartlar içerisinde. Bu nedenle herkesin severek çalıştığı bir ortam yaratmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum."
SOSYAL SORUML ULUĞA VERİLEN ÖNEM
Başarının sadece rakamlar üzerinden ölçülmemesi gerektiğini belirten Arıkçı, bütün hedefin rakamlara dayalı olmasının eksik olacağına işaret etti. Yöneticiliğin biraz da sosyal sorumluluk olduğuna işaret eden Arıkçı şunları kaydetti: "Sosyal sorumluluk şirketin imajını yansıtır. Uluslararası bir şirket olarak çalışanlarımıza İngilizce eğitimi vermeye başladık. Sosyal sorumluluk projelerine ağırlık vermeye başlayarak Bedensel Engelliler Derneği' yle çalışanlarımızın gönüllü katılımına dayanan bir işbirliğine başladık. Gelişimle ilgili hedeflerinin planlandığı performans değerlendirme sistemini kurmaya başladık. Sosyal aktivitelerle çalışanlarımızın iş dışında farklı şeyler paylaşmasını sağlıyoruz. Şirket kültürünün oluşturulması için bu gibi etkinliklerin çok önemli olduğuna inanıyorum."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.