Pazartesi 21.11.2011

Kanalizasyonlar altın değerinde

Başta internet olmak üzere telekomünikasyon altyapısı kurmak için kanalizasyonları kullanmak için harekete geçti. Türk Telekom dışındaki işletmeler, şehir içi fiberoptik altyapı için belediyelerin kapısını çalıyor

Başta internet olmak üzere telekomünikasyon altyapısı kurmak için kanalizasyon savaşı başladı. Türk Telekom dışındaki alternatif işletmeler şehir içi fiberoptik altyapı için belediyelerin kapısını çalıyor. Kanalizasyonları kiralamak isteyen işletmeler, buradan geçirecekleri fiberoptik kablo ile şehir içi ağlarını genişletmeyi hedefliyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), 2012 yılı iş planında yeraltı tesislerinin paylaşımına ilişkin erişim yükümlülüğü düzenlemelerini yapacağını açıkladı. Bu düzenlemenin yapılmasıyla özellikle şehir içinde fiberoptik kablo ağının yaygınlaşmasının önü açılmış olacak. Asfaltın yeniden kazılmasının maliyetli olması, belediyelerin yüksek geçiş ücreti istemesi nedeniyle kanalizasyondan fiber kablo geçirmek de çok ucuza mal olacak. İşletmeler, sık sık kapısını çaldıkları belediyelerden istedikleri kanalizasyonu kullanmak için yüksek miktarda ücret ödemeyi kabul ediyor ancak başka işletmenin kanalizasyonu kullanmasını istemiyordu. Bu nedenle şehir içi altyapısında tekel olma ihtimali üzerine harekete geçen BTK, kanalizasyon geçişleri için düzenleme yapacak. Dünya örnekleri incelenerek gerçekleşecek düzenlemeyle tekelleşmenin önüne geçilirken, altyapı kiralamasında referans ücret belirleyecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.