Pazartesi 21.11.2011

'Milli içki' dünyaya Almanya'dan açılacak

Mey İçki, rakıyı dünya arenasına çıkarmak için ilk büyük adımı Almanya ile attı. Mey'i 2.1 milyar dolar vererek satın alan Diageo'nun hedefi üç yılda satışı ikiye katlamak

2003'te Tekel'in alkollü içkiler bölümünün özelleştirilmesine Türk konsorsiyum 292 milyon dolar vermiş, 2006'da ise ABD'li ünlü yatırım devi Texas Pasific Group (TPG) 900 milyon dolarlık değer üzerinden satın almıştı. Kısa bir süre önce dünya içki devi Diageo ise 2.1 milyar dolar vererek TPG'den aldı. 2010 cirosu 766 milyon TL olan Mey İçki'nin özelleştiğinden bu yana CEO'su olan Galip Yorgancıoğlu, 4.5 milyon Türk'ün yaşadığı Almanya'ya giderken uçakta heyecanla "Milli içkimiz rakıyı dünya markası yapmak için dev bir fırsat yakaladık" diyor. Böyle düşünmek için haklı sebepleri var Yorgancıoğlu'nun. Mesela Diageo satın alır almaz, şirketin Almanya birimi hemen rakının dağıtımına başlamak istemiş. Başlangıç için yılda iki milyon litre satış yapılan Almanya yurtdışına açılmak için doğal. Zira Türkiye'de 45 milyon litre rakı satan şirketin dışarıdaki en büyük pazarı.
EN ÇOK TÜRKİYE KAZANACAK

Mey İçki ve Diageo, Frankfurt'un ünlü mekânlarından Club Michel'de Türk ve Alman medyası için yapılan toplantıda hem Yorgancıoğlu hem de Diageo Almanya CEO'su Markus Kramer 'milli içki' için hedefi tüm dünya olarak gösterdi. Kramer, Türkiye'de de geniş bir ağı olan Mey İçki ile hızla büyümeyi hedefliyor. Yorgancıoğlu ise Diageo'nun yatırım ile en çok Türkiye'nin kazandığına ve kazanacağına inanıyor. Diageo sayesinde Almanya'daki tüm zincir marketlere rakıyı sokmaya başladıklarını söyleyen Yorgancıoğlu, "Hedef iki milyon litre olan rakı pazarını üç yıl içinde dört milyon litreye ulaştırmak. Bu da kaba bir hesapla dünyanın en büyük anasonlu içki pazarı olan Almanya'daki 40 milyon euroluk cironun ikiye katlanması demek. Özetle Diageo ile Almanya'yı uçuracağız" dedi. Dünyanın en güçlü dağıtım kanallarından birine sahip olunca rakı için konulan hedeflerin uçuk kaçık görünmediğini söylemek gerekiyor. Bu hedeflerle şu anda 35 milyon dolar vergisiz (net) ihracat geliri olan Mey'in ihracat geliri de sanırım ikiye katlanacak.
Rakamlarla rakı
Net Gelir (2010) 766 milyon TL
İhracat 4.2 milyon litre
Yıllık satış 32 milyon litre
2014 ihracat hedefi 8 milyon litre
Dünyanın üçüncü büyük anasonlu içki pazarı olan Almanya'da tüketim 20 milyon litre. Mey bu pazarda ikinci büyük.
Dünya anasonlu içki pazarı 220 milyon litre (Yüzde 23 Türkiye)
ABD KAPISI DA AÇILDI
GALİP Yorgancıoğlu, ABD pazarına girmeyi kendilerinin istediklerini kaydederek iki hafta önce görüştükleri ABD'li yetkililerle ilgili şu anekdotu anlattı: "ABD'lilerin önlerine ABD'de yaşayan etnik yapıyı gösteren Gallup araştırmasını koyunca çok etkilendiler. Araştırma ABD'de ne kadar Ermeni, Rum, Türk ve Ortadoğulu yaşadığını ortaya koyuyordu. Biz bu nüfusun yüzde 4-5'ine ulaşabilirsek ABD'de sattığımız 100 bin litre rahatlıkla 400-500 bin litreye çıkar. ABD'deki yöneticiler bu toplantı sonrası bize destek verdi. Artık ABD'de 40 eyalette varız."
ERİŞİMİ 5 KAT ARTTI
Galip Yorgancıoğlu, Diageo'nun Mey'i dünya pazarına açarken Mey'in de İngiliz devini Türkiye'de 55 bin noktaya ulaştırmaya başladığını söyledi. Yorgancığlu şöyle konuştu: "Diageo, Türkiye'de ithalatçı bir firma olarak kaldı. Biz tüm dağıtım ve pazarlama işini üstlendik. Diageo'nun eriştiği 11 bin noktayı da 5 katına çıkarmış olduk."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.