Cumartesi 26.11.2011

Yakıt tasarrufu için metrobüsler takipte

İETT, İstanbul'da faaliyette olan 350 metrobüsü, yakıt tasarrufu yapmak amacıyla takibe aldı

Metrobüs hattında çalışan 350 araç, yakıt tasarrufu sağlanması amacıyla elektronik takip sistemi ile izlenecek. İETT Genel Müdürlüğü Araç Bakım Onarım Dairesi Başkanlığı tarafından yapılan 'Metrobüs Hattında Çalışan 350 Adet Aracın Elektronik Takip Sistemi ile İzlenmesi ve Raporlanması Hizmet Alım İşi'ne ilişkin ihale sonuçlandı. Açık İhale Usulü ile yapılan ve 6 teklifin alındığı ihaleyi, 646 bin lira artı KDV bedelle, Adex Eğitim Danışmanlık ve Otomotiv Dış Ticaret kazandı. İhale ile metrobüslerde, güvenli ve ekonomik sürüş teknikleri ile yakıt tasarrufu sağlanması amaçlanıyor.

70 TON YAKIT TÜKETİMİ

Başlangıç tarihi 14 Kasım 2011, bitiş tarihi ise 13 Kasım 2014 olarak belirlenen ihale kapsamında 350 araca takip kitleri takılarak araçların yüksek devirde kullanılması, ani frenleme ve ivmelenme ile aracın rölantide çalıştırılması gibi sürücü davranışları sistemde kayıt altına alınacak. Alt tasarruf sınırı yüzde 3 olan ihale kapsamında, yüzde 7-8 oranında bir yakıt tasarrufu sağlanması hedefleniyor. Metrobüs hattında günlük 70 ton akaryakıt tüketiliyor. Yüzde 3 tasarruf 2 ton yakıta ve yaklaşık 3 liradan günlük minimum 6 bin liralık bir tasarrufa tekabül ediyor. Yüzde 8'lik tasarruf ise günde 5.6 ton yakıta ve yaklaşık 17 bin liralık tasarrufa karşılık geliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.