Çarşamba 30.11.2011

HSBC: Türkiye radarımızda ilk 20'de

Adı Denizbank ile anılan HSBC'nin Genel Müdür Yardımcısı Sökmen, Türkiye'nin radarlarındaki ilk 20 pazar arasında olduğunu söyledi

HSBC Grubu, dış ticaret konusunun ele alındığı "HSBC Dış Ticaret Güven Endeksi" ve "HSBC Dış Ticaret Bağlantıları" konulu iki raporunu eş zamanlı açıkladı. Küresel, bölgesel ve ülke bazında ihracat, ithalat ve toplam ticaret büyüme rakamlarını ele alarak, gelecek 5, 10 ve 15 yıla ilişkin öngörülerin yer aldığı HSBC Dış Ticaret Bağlantıları Raporu'na göre, dünya ticaretinin gelecek 15 yılda yüzde 73 artması ve bugün 27.2 trilyon dolar olan mal ticaret hacminin 2025'te 48.5 trilyon dolara ulaşması öngörülüyor. Araştırmaya göre, bu artışa ulaşmak için dünya çapında şirketlerin ticaret faaliyetlerini 2011-2025 arasında yıllık ortalama yüzde 4.1 artıracağı tahmin edilirken, Türkiye'nin ticaret hacminin, yüzde 73 olan dünya ortalamasının oldukça üzerinde yüzde 109 oranında artması bekleniyor. Türkiye, Avrupa'yı Orta Doğu ve Orta Asya piyasalarına bağlayan önemli bir ticaret merkezi olarak gösterilirken, gelecek 10 yılda yıllık olarak hesaplanmış bazda yaklaşık yüzde 4.8 oranında büyüyeceği tahmin ediliyor.

TİCARET BÜYÜyECEK

HSBC Kurumsal ve İşletme Bankacılığı'ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Virma Sökmen, dünyada dış ticaretin haritasının değiştiğini, Türkiye'nin yeni pazarların da etkisiyle ihracatta ve toplam dış ticarette yükselmeye devam edeceğini belirtti. Sökmen, Türkiye'nin taşıdığı bu önemli potansiyeliyle HSBC'nin büyümeyi öngördüğü 20 büyük pazar içerisinde yer aldığını söyledi.
DIŞ TİCARETTE PAY % 6'YA ÇIKACAK
Virma Sökmen, "Dış ticaretten aldığımız pay yüzde 4.7 oranında. Biz Türkiye'nin dış ticaretteki artan önemine paralel olarak 2015'e kadar bu oranı yüzde 6'lara kadar çıkarmayı öngörüyoruz" açıklamasında bulundu.
Müşterilere ticarette avantajlı ürünler
Sökmen araştırmanın sonuçlarına ilişkin şunları kaydetti: "Global bilgi birikimimizin bir göstergesi olan HSBC Dış Ticaret Güven Endeksi ve HSBC Dış Bağlantıları raporu, Türkiye'nin artan önemini bir kez daha ispatlamaktadır. Türkiye'nin en büyük uluslararası bankalarından biri olarak, 2012'de Öncü Uluslararası Banka olma stratejimiz çerçevesinde, dış ticarette büyümeye ve global deneyimlerimiz doğrultusunda müşterilerimize ciddi avantajlar sağlamaya devam edeceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.