Salı 06.12.2011
Son Güncelleme: Salı 06.12.2011

Kur değil patlıcan enflasyonu

Enflasyon kasımda yüzde 1.73 ile tahminlerin üzerinde açıklandı. Yıllık enflasyon yüzde 9.48 ile çift haneye yaklaşırken TÜFE'yi gıda fiyatları yükseltti. Patlıcan yüzde 67'lik artışla şampiyon oldu

Kasımda tüketici fiyatları endeksi (TÜFE) beklentilerin üzerinde açıklandı. Aylık yüzde 1.2 düzeyinde beklenen TÜFE yüzde 1.73 olarak hesaplanırken yıllık enflasyon yüzde 9.48'e çıktı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) kasım ayı enflasyon verilerine göre kasımın zam şampiyonları; patlıcan (yüzde 67) ve domates (yüzde 48) oldu. Kasımda gıdada fiyat artışları yüzde 3.27 oldu. Bunun anlamı; yüzde 1.73 çıkan enflasyon yarısının nedeni gıda... Diğer yarısında ise ağırlık iki kalemde; giyim ve alkollü içki-sigara... Verilere göre giyimdeki yüzde 5.59'luk artış TÜFE'ye 0.4 puanlık yükseliş yönünde katkı yaptı. 0.22 puanlık katkı ise vergilerdeki artışlarla fiyatların yüzde 3.69 yükseldiği içki ve sigaradan... Özetle; alt alta toplandığında 1.73 puanlık TÜFE'nin 1.49 puanını gıda, giyim ve sigara zamları ile açıklayabiliyoruz. Fiyatı en çok azalan ürünler arasında yer alan benzin (yüzde 1.72 düşüş), LPG (yüzde 3.25 düşüş) ulaştırma sektörünün kasımda eksi çıkmasına ve enflasyonun daha yüksek çıkmasını engelleyen ürünlerden oldu. Bu arada üretici fiyatlarında (ÜFE) ise aylık artış beklentilerin altında; yüzde 0.65 geldi ve yıllık enflasyon yüzde 13.67 ile Ağustos 2008'den bu yana en yüksek yıllık düzeyi gördü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.