Giriş Tarihi: 8.12.2011

Gül: Avrasya'nın yükselen hilaliyiz

Türkiye'nin yükselişinin uluslararası raporlara girdiğini söyleyen Cumhurbaşkanı Gül, "2050'de Türk ekonomisi Avrupa'nın 2'nci büyük ekonomisi olacak. Avrasya'nın yükselen hilaliyiz" dedi

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, ekonomik bakımdan Türkiye'nin artık Avrasya'nın yükselen bir hilali olduğunu vurgulayarak, çok sayıda uluslararası kurumun bunun farkında olduğunu söyledi. Türkiye İnovasyon Konferansı'nın açılışında konuşan Gül, "Uluslararası danışmanlık ve finans kurumları 2050'de Türk ekonomisinin Avrupa'nın ikinci büyük ekonomisi olacağını raporlarında açık bir şekilde öngörüyor. Bunun en son örneği Goldman Sachs'ın raporlarında görülüyor" diye konuştu. Son yıllarda marka ve endüstriyel tasarım başvuruları bakımından Türkiye'nin Avrupa'nın ilk 3 ülkesi içinde yer aldığını vurgulayan Gül, Türkiye'nin 2011 sonu itibariyle 100 binin üzerinde marka başvurusuyla Avrupa'da ilk sıraya yükselmesini beklediklerini belirtti. Gül, bugün Türkiye'nin sağlam makroekonomik temelleriyle, büyük bir kamu borcu ve finansal kriz altındaki Avrupa'dan kendini ayrıştırdığını belirterek, "Yenilik kapasitesini artıracak mikro reformlara ağırlık verme zamanı gelmiştir" dedi. Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi ise hayatın her alanında birikmiş yapısal sorunların çözüm yolunun inovasyondan geçtiğini söyledi.
'GÜVEN VERİYORSUNUZ'
Blackberry telefonlarını üreten Kanadalı telekomünikasyon şirketi RIM'ın kurucusu ve eşbakanı Mike Lazaridis de "Türkiye'nin geleceği konusunda inovasyon ve eğitime odaklanması bana güven veriyor" dedi. Lazaridis, "Benim bakıp gördüğüm Türkiye, benim çocukluğumdaki ülkeden birkaç nesil ötede. Son 10 yıl kayda değer geçti. Başbakan'ın inovasyona bağlılığı, gelecekte büyüme için doğru yolu açtı" diye konuştu. Lazaridis, Fatih projesinin çocukların geleceği için iyi bir yatırım olacağını söyledi. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv ise Türkiye'de bireylerin büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, "Artık Türkiye'nin zamanı. Büyük proje ve başarılar takım çalışmasıyla ortaya çıkar" diye konuştu.

KATAR İLE TÜRKİYE DAHA ÇOK İŞBİRLİĞİ YAPMALI
Konferansa katılan Katar Emiri Şeyh Hamad Bin Khalifa Al Thani, temel özelliği serbest pazar olan dünyanın ilk simgesinin rekabetçilik olduğunu belirterek, bu rekabetçiliğin insan zihninin inovasyona doğru daha fazla ilham verici ve teşvik edici olması esasına dayandığını kaydetti. İnovasyon kadar uluslararası işbirliklerine de önem verdiklerini ifade eden Al Thani, "Sadece ekonomiden bahsetmiyoruz, bilimden de bahsediyoruz. Türkiye'deki üniversite ve enstitülerle işbirliği yapmak istiyoruz. Katar ile Türkiye arasında çalışmak istiyoruz" diye konuştu. Türkiye ile birlikte güneş enerjisi teknolojisinde işbirliği içinde olduklarını belirten Al Thani, iki ülke arasındaki güvenin ilişkileri daha da geliştirdiğini söyledi. Katar'da milli gelirin yüzde 2.8'inin inovasyona ayırıldığını dile getiren Al Thani, son 4-5 yıl içinde birçok ülkeyle inovasyona 350 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını vurguladı. İnsanlığın ilerleyişindeki gerçek aktörün imalathaneler, fabrikalar, üniversiteler değil, tüm yetenek ve kabiliyetleriyle insanın kendisi olduğuna inancını dile getiren Al Thani, bilginin inovasyon aracılığıyla özgüven gelişimi ve eşitlik ilkesini teşvik ettiğini kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.