Cuma 09.12.2011

Gençleriniz parmak ısırtıyor

Pazarlama Zirvesi'nde konuşan The Independent gazetesi editörlerinden Hamish McRae, Türkiye'nin genç nüfusuyla parmak ısırttığını ve ilk 12 ekonomi arasına gireceğini söyledi

Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi birbirinden ilginç konukları ağırladı. SABAH'ın da sponsor olduğu zirvede, Türkiye'de ev kadınları ve gençlerin yarısının 3G abonesi olduğu ve online nüfusun yüzde 20'sinin internetten alışveriş yaptığının altı çizildi. Zirvede konuşan The Independent gazetesi editörlerinden, finans uzmanı Hamish McRae Türkiye'nin ekonomisiyle dikkat çektiğini vurguladı. McRae, Türkiye'nin 2030 yılından itibaren dünyanın en büyük 12 ekonomisinden biri olacağını ve ekonomik anlamda Türkiye'nin genç nüfusuyla parmak ısırtan bir ülke olduğunu söyledi.
LOKASYON SERVİSLERİ ÖNEMLİ

Dünyaca ünlü pazarlama gurusu Guy Kawasaki ve online pazarlama dehası Gary Vaynerchuk gibi isimler "Etkileşim Ekonomisinde Pazarlama" kavramını tartıştı. Bir diğer konuşmacı Google Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Tüketici Pazarlama Sorumlusu Obi Felten ise etkileşim ekonomisine Google'ın nasıl baktığını katılımcılarla paylaştı. Obi Felten sosyal, yerel ve mobil kavramlarının birbirleriyle yakınlaşarak yeni dönemin çekirdeğini oluşturduğunu söyledi. Haritalar başta olmak üzere Google servislerinin Van depreminden zarar görenlere yardımcı olan yönlerinden bahseden Felten, mobil cihazların artık süper bilgisayarlar olarak konumlandığını söyledi.

BANKALARA GÜVEN KRİZDE AZALDI
Konuşmacılardan Bank 2.0 adlı çok satan kitabıyla da tanınan, finans danışmanı Brett King ise etkileşim ekonomisinin tüm sektörlerde olduğu gibi bankacılığın da kuralını değiştirdiğini söyledi. King, eski dönemlere oranla bankalara olan güvenin azaldığına dikkat çekti. Başta Wall Street işgali olmak üzere bankalara tepkiler olduğunu ifade eden King, özellikle YouTube'da bankacılıkla ilgili aramalarda bankaların genellikle kriz, komplo teorileri ve kitlesel işgallerle birlikte anıldığını, bunun da pazarlama faaliyetlerine olumsuz etki yaptığını kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.