Giriş Tarihi: 13.12.2011

Özel sağlıkta sigortalı oranı nüfusun % 2.3'ü

Allianz Türkiye CEO' su Alexander Ankel, Türkiye' de toplam nüfusun sadece yüzde 2.3'ünün özel sağlık sigortası olduğuna dikkat çekti. Türkiye' de özel sağlık sigortacılığının 90'lı yılların başında özellikle özel hastanelerin kurulmasına paralel olarak geliştiğini kaydeden Ankel, "Özel hastanelerde karşılaştıkları yüksek maliyet, sağlık sigortalarının gelişmesine katkıda bulundu. Özel sağlık sigortalıları arttıkça özel hastane yatırımları da arttı. Birbirini tetikleyen bu sistemle özel sağlık sigortaları giderek gelişti" dedi. Ankel özel sağlık sigortalarında yaşanan en önemli sorunun primlerin yüksek olması nedeniyle sektörün belirli bir segmente hitap edebiliyor olmasını gösterdi.
'RİSK PAYLAŞILMALI'
Son dönemde, pastadan daha fazla pay almak isteyen ve sürekli yatırım yapan sağlık kurumlarının bu giderlerini maliyetlerine yansıttıklarını söyleyen Ankel, bu nedenle sigorta şirketlerinin de primlerini yükseltmek durumunda kaldığını vurguladı. "Sigortalı adayları bu yüksek primleri karşılamakta zorlandı ve sigortalı artış hızı neredeyse durma noktasına geldi. Özel sağlık sigortalı sayısının artabilmesi için primlerin düşmesi ve poliçelerin kapsamının genişlemesi gerekiyor. Bu çerçevede özel sağlık kurumları maliyetlerini daha iyi yönetmeli ve kârlılık hedeflerini daha uzun vadeye yayarak sigortalı sayılarının artmasına yardımcı olmalı" diyen Ankel, sektörle ilgili olarak şunları kaydetti: "Şirketler mevcut sigortalı portföyünden pay alma çabası içine girdi. Bu çaba, ciddi bir rekabete ve fiyatların riski karşılayamayacak kadar düşük seviyelere inmesine neden oldu. Doğru risk değerlendirmesi yapan şirketlerin ürünleri bu ortamda pahalı kaldı ve şirketler pazar payı kaybetti. Bu sorunun çözümü içinse sağlık kuruluşlarıyla sigortacılar ortak çalışmalı ve risk paylaşımında bulunmalı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.