Salı 13.12.2011

Sigortacılıkta büyüme rüzgârı

2008 krizinden etkilenip reel olarak küçülmeye başlayan sigorta sektörü, 2011 yılında vites yükselterek büyüme hızını artırdı. Sektör üçüncü çeyrek sonunda nominalde yüzde 22, reelde yüzde 15 büyüyerek 12.5 milyar liralık üretime ulaştı

2011 yılının üçüncü çeyreği sonunda sigorta sektörü prim üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 21.9 artarak 12 milyar 533 milyon liraya ulaştı. Prim üretiminin 10 milyar 427 milyon lirası elementer branşlardan, 2 milyar 106 milyon lirası da hayat sigortalarından elde edildi. Hayat dışı branşlarda büyüme oranı yüzde 20.15 olurken hayat sigortaları prim üretimi yüzde 31.15 oranında arttı. 2011 yılı eylül ayı sonunda yıllık enflasyon TÜFE'de yüzde 6.15 v e ÜFE'de 12.15 olarak gerçekleşti. Bu yılın ilk yarısında yaklaşık olarak yüzde 19 oranında reel büyüme gösteren sigorta sektöründe üçüncü çeyrekte bir yavaşlama yaşanmasına rağmen reel büyüme sürdü ve 9 ayın sonunda bu oran yüzde 15'i aştı. 9 aylık dönemde büyümenin lokomotifi yılın ilk yarısında olduğu gibi genel zararlar branşı oldu. Üçüncü çeyrek sonunda bu branştaki artış yüzde 56.2 olurken, hastalık sağlık branşı yüzde 20.4, kara araçları 19.9, nakliyat 17.6, kara araçları sorumluluk 14.4, yangın ve doğal afetler branşı yüzde 13.2 oranında büyüdü. Yılın ilk yarısında yüzde 19.8 oranında büyüyen kaza sigortası branşında prim artış oranı yüzde 12.4'e düşerken, genel sorumluluk branşındaki artış ise yaklaşık yüzde 13 olarak gerçekleşti.
LİDERDEN 1.5 MİLYAR LİRAYA YAKIN ÜRETİM
2011 yılının üçüncü çeyreği sonunda en çok prim üreten şirket 1 milyar 422 milyon lirayla Axa Sigorta oldu. Bu şirketi 1 milyar 345 milyon lirayla Anadolu Sigorta ve 881 milyon lirayla Aksigorta izledi. Hayat sigortalarında en çok prim üreten şirket 681 milyon lirayla Ziraat Hayat ve Emeklilik olurken, onu 264 milyon lirayla Anadolu Hayat Emeklilik ve 193 milyon lirayla Garanti Emeklilik takip etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.