Pazartesi 19.12.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 19.12.2011 09:59

Yardım sözü veren işadamları kayıp

Van depreminden sonra TV’lerde yardım sözü veren işadamları kayboldu.

Kampanyalarla taahhüt edilen yardımların yarısı gelmezken, sözünde durmayanlar arasında ünlü işadamları da var.
Van'da yaşanan 7.2 şiddetindeki depremin ardından gerçekleşen ve Türkiye'nin önde gelen 19 televizyonunun ortak yayını ile destek verdiği yardım kampanyasında bağış sıkıntısı yaşanıyor. Star gazetesinden Hüseyin Özay'ın haberine göre kampanyaya katılarak bağışta bulunan bir çok iş adamı, taahhüt ettiği bağışları yerine getirmedi.
Bazı iş adamları da taahhüt ettiği yardım tutarının altında bağışta bulundu. 19 yayının katılımıyla gerçekleşen ortak yayında yaklaşık 62 milyon liralık bağış yapılması taahhüt edilmişti. Verilen bilgiye göre taahhüt edilen yardım tutarının yarısı henüz gelmezken, yetkililer, bağış sözü verdiği halde sözünü tutmayanlar arasında bazı ünlü iş adamlarının da olduğunu kaydettiler.
Öte yandan vatandaşların ve yurt dışından yapılan yardımlar, iş adamlarının yaptığı yardımları solladı. 14 Aralık tarihi itibariyle Van depremi için açılan hesaplarda bugüne kadar toplam 234 milyon 400 bin liralık nakdi yardım toplandı.
Başbakanlık bünyesinde açılan hesaplarda, 50 milyon doları Suudi Arabistan Krallığı'nın, 1 milyon doları da Mesut Barzani'nin olmak üzere toplam 153 milyon liralık bağış toplandı. Diyanet İşleri Başkanlığı'nın hesaplarında ise 37 milyon 500 bin lira, Kızılay yardım hesaplarında da 43 milyon 900 bin liralık yardım sağlandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.