Giriş Tarihi: 25.12.2011

Mağazalarda yılbaşı coşkusu

Yeni yıla günler kala mağazalar kırmızıya büründü. Yüzde 70'e varan indirimlerle vitrinlerini süsleyen markalar, yılın son yüksek ciro fırsatını kaçırmamak için kampanyalara sarıldı

2012'ye artık sayılı günler var. Firmalar bütçelerini kapatmakla uğraşırken tüketici de yeni yıla yeni kıyafetler, aksesuvarlar ve ayakkabılarla girmek için harcamalarında gaza bastı. Yılbaşı partileri için ekstra yapılan harcamaları da unutmamak gerek. Durum böyle olunca bu rüzgârdan nasibini almak isteyen perakendeciler de kırmızıya büründü. Neredeyse indirim afişinin olmadığı mağaza hemen hemen yok. Yüzde 70'leri gören indirim oranları tüketiciyi de cezbetmiş olacak ki AVM'ler dolup taşıyor. Soğuk havanın da etkisiyle mağazalar aralık ayını yüzde 40 ciro artışıyla kapatmayı öngörüyor.

HER YERDE İNDİRİM VAR

Damat Tween, Teknosa, Ramsey, Colin's, İpekyol, Mango, Nine West, Matraş, Roman, Benetton, Divarese, Fabrika, Kemal Tanca, Lee Cooper gibi pek çok marka yüzde 50 oranında indirime girerken Hotiç, Steve Madden yüzde 60, Koton, Tergan ve Batik ise yüzde 70 indirime başladı. Marks&Spencer 250 liralık alışverişe 50 liralık hediye çeki, Desa yüzde 50 indirim ve alınan her iki deri giyim ürününden düşük fiyatlı olana da ekstra yüzde 25 indirim uyguluyor. Arow iki alana bir bedava kampanyası yaparken, C&A 3 al 2 öde ve yüzde 50 indirim ile ciro artırmaya odaklandı. Kozmetik de kampanyalardan geri kalmadı. Tekin Acar yüzde 50 indirime giderken, Oriflame yapılan alışverişe ek kozmetik hediyeleri veriyor. The Body Shop ise 3 al 2 öde kampanyası yapıyor.

PATRON HEDİYEDEN VAZGEÇMEDİ
Artan hammadde maliyetleri nedeniyle geçen yıla göre yüzde 20 zamlanan hediyelik yılbaşı paketleri de patronları yıldırmadı. Gerek müşterilerine gerekse çalışanlarına çikolata, kravat, gömlek, eşarp gibi ürünlerden paketler hazırlatan patronların talepleri geçen yıla göre yüzde 30 arttı. Pelit Genel Müdürü Fikret Seyhan, kurumsal yeni yıl hediye satışlarında geçen yıla oranla yüzde 30'luk bir artış olduğunu söyledi. Şirketlerin daha çok madlen çikolatayı tercih ettiğini belirten Seyhan, "Klasik kutunun yanında özellikle spesiyal çikolata ve drajelerden oluşan yılbaşı sepetleri talep ediliyor" dedi. Vakko'da ise yine çikolata ve aksesuvara olan talep devam etti. Vakko'da firmaların ağırlıklı olarak müşterileri için hazırlattığı paketlerin fiyatları ortalama 515 - 1.750 lira arasında değişiyor.

100 LİRAYA YILBAŞI PAKETİ

Beymen Satış Direktörü Özgür Bügü ise dünyaca tanınmış markaların çanta, cüzdan, kravat, gömlek, mum, kalem, saat, defter ve büro malzemelerinin yılbaşı hediye paketleri için yoğun ilgi gördüğünü söyledi. Beymen kravat, gömlek, kol düğmeleri ile çikolataların hediye paketlerinde geleneksel hale geldiğini belirten Bügü, 50 liranın altında pek çok ürünün yılbaşı paketlerinin içine girdiğini ifade etti. Bügü, Beymen'de 100 liraya bir yılbaşı paketi hazırlamanın mümkün olduğunu belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.