Salı 27.12.2011

'Parfüm fiyatlarını indirdik'

Türkiye'de parfüm satışlarını artırmak için fiyatları duty free seviyesine çeken Loreal'in Lüks Ürünler Bölümü Direktörü Demet Keşişoğlu, "Kur farkıyla birlikte indirim yüzde 50'yi buldu" dedi

Türkiye'deki lüks parfüm satışlarının artması için bu yıl fiyat stratejisinde değişikliğe giden kozmetik ve kişisel bakım devi Loreal, katalog fiyatlarını aşağıya çekti. Bu şekilde Türkiye'deki fiyatların, Avrupa'nın çok altında kaldığına dikkat çeken Loreal Lüks Ürünler Bölümü Direktörü Firdevs Demet Keşişoğlu, bazı ürünlerin havaalanlarındaki gümrüksüz satış noktaları olarak bilinen 'duty free' satışlarına çok yakın hatta duty free fiyatlarının da altında kaldığını ifade etti. Bayiye gönderilen Armani, Diesel, Cacharel ve Ralph Lauren markalarının çıkış fiyatlarını yüzde 20 aşağı çektiklerini kaydeden Keşişoğlu, "Üzerine artan kur farkı da eklenince fiyatlarda yüzde 50'ye varan bir indirim oldu diyebiliriz. Avrupa fiyatlarından yüzde 20 daha düşüğüz" dedi. Bu kararı hem ciroları artırmak hem de lüks kozmetik pazarını büyütmek adına aldıklarını dile getiren Keşişoğlu, "Türkiye'de parfüm, lüks kozmetik sektörünün yüzde 47'sini oluşturuyor. Bu durum Avrupa'da yüzde 70'lere kadar çıkıyor. Sektörün en hızlı büyüyen kategorisi olan parfüm kategorisini daha da büyütmek istiyoruz. Parfüm pazarında asıl fren fiyattı. Biz de bunu gördük ve müdahale ettik" diye konuştu.
YURTDIŞINDAN ALIŞVERİŞE GEREK YOK
Sephora Türkiye Genel Müdürü Beyhan Figen, eylülden bu yana satışlarda yüzde 40 artış yaşadıklarını vurguladı. Fiyatları düşürerek alt gelir gruplarına ve gençlere ulaştıklarını ifade eden Figen, "Yılbaşı için yurtdışına gidenler boşuna parfüm alışverişi yapmasınlar, zarara girerler. İnanmayan internetten fiyatlara bakıp karşılaştırma yapabilir" dedi.
1 NUMARAYA OYNUYORUZ
Türkiye'de hiçbir zaman negatif bir yıl geçirmediklerini dile getiren Demet Keşişoğlu, Loreal Türkiye'nin bu yılki performans ile Avrupa'da birinciliğe oynadıklarını söyledi. Avrupa'da uygulanan satış stratejileriyle en fazla büyüyen ülke olduklarının altını çizen Keşişoğlu, yapılan fiyat indirimleri sonrası eylül ayından bu yana satışlarda yüzde 60 bir büyüme yakaladıklarını, bu rakamların Avrupa'yı da çok etkilediğini dile getirdi.
Türkiye parfüm pazarı 160 milyon lira
2011 büyüme hedefi Yüzde 25
Türkiye kozmetik pazarı 1.9 milyar dolar

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.