Cumartesi 31.12.2011

Turist 2012'de otel dışına çıkacak

2011'de 30 milyon turist rekorunu kıran Türk turizmi 2012'de Antalya'da turistleri otel dışına çıkaracak akvaryum, temapark gibi tamamlayıcı yatırımlara odaklanacak

2011'de 30 milyon turist ağırlayarak rekor kıran Türk turizmi, 2012'de turistleri otel dışına çıkaracak yatırımları gündemine alacak. Özellikle Antalya'da 'her şey dahil' turizm modeli nedeniyle kişibaşı harcama miktarı 575 dolar seviyesine kadar düşen turistler 2012'de bölgede yapılacak temapark, akvaryum, kongre merkezi gibi projelerle otel dışına çıkarılacak. Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı (TÜROFED) Osman Ayık, yapılacak yatırımların turizm sezonunu uzatmaya yönelik olacağını açıklayarak "Yeni yatırımlar sezonu uzatmaya yönelik olacak. Temapark projesine bu yıl start verilmesi planlanıyor. Akvaryum projesi de bu sezona hazır olacak. Yan destek tesisleriyle Antalya turizmini güçlendireceğiz" dedi. İstanbul'da ise turizmciler kentsel dönüşüm projelerinin yapılacağı yerlere odaklanacak. Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, "2012'de en az 25 bin oda devreye girecek" dedi. 2011'i 30 milyon turist ve 25 milyar dolar turizm geliri ile kapatan sektörün hedefi 32 milyon turist ve 27 milyar dolar gelir.
ANTALYA'YA 3 MİLYAR DOLAR
Ayık, otel , temapark, akvaryum gibi projelerle Antalya'ya 2012'de 3 milyar dolar civarında bir yatırım çekmeyi planladıklarını da söyledi. Akdeniz Turistik Otelciler Federasyonu (AKTOB) Başkanı Sururi Çorabatır ise Kaş'tan Alanya'ya kadar olan alanda bu sene 25 bin yeni yatağın kapasiteye ekleneceğini kaydetti. Çorabatır, 2011'de Antalya'nın 11 milyon turisti ağırladığını da hatırlatarak bu rakamın daha da yukarı çekileceğini kaydetti.
KOMŞU FİYAT KIRACAK
Avrupa'daki ekonomik kriz nedeniyle dış pazarlarda rekabet yoğun olacak. İspanya ve Yunanistan gibi ekonomide aldıkları yaraları turizmde sarmaya çalışan Avrupa'nın turizm ülkeleri fiyat kırma yoluyla Türkiye'den turist çalmaya çalışacak. Türk turizmciler ise fiyat odaklı bu rekabete girmeyerek rekabeti kalite ve servis anlayışıyla ön plana çekecek. Özellikle de krizdeki ülkelerde grevler nedeniyle uçak ve otellerde yaşanacak sıkıntılara karşı Türk turizmciler misafirperverliğe bu sene her zamankinden daha fazla odaklacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.