Giriş Tarihi: 7.01.2012

Yüzsüz bağışçı açıklanacak

Van depreminin üzerinden yaklaşık 3 ay geçti. Türkiye deprem sonrasında adeta tek yürek olarak Van için yardım seferberliği başlattı. Vatandaşların bireysel yardımlarını iki büyük televizyon kampanyası izledi. Söz konusu kampanyalarda 150 milyon TL'ye yakın para toplandı. Sadece ulusal değil yerel basında da birçok organizasyon gerçekleşti. Ayrıca bazı şirketler bu tutarın dışında gazetelere demeç vererek yardımda bulunduklarını açıkladı. Ancak edinilen bilgiye göre özellikle medya üzerinden yürütülen yardım kampanyalarında vaat edilen yardım tutarıyla gerçekleşen yardımlar arasında yarı yarıya fark oluştu. Bunun üzerine medya üzerindeki yardımların tek adresi olan Başbakanlık Afet Koordinasyon Merkezi ve Kızılay harekete geçti.
BAĞIŞÇILAR ARANIYOR

Kızılay ve Başbakanlık yardım sözü verip de ödeme yapmayanlara telefonla ulaştı ve yardımın yapılıp yapılmayacağını sordu. Bazı yardımlarda sözlerin tutulmadığı tespit edilince vaat sahiplerine bir ay daha süre verildi. Bu süre içinde de verilen sözler yerine getirilmezse ilgili kurumlar, bu isimleri kamuoyuyla paylaşacak. Başbakanlık Afet Koordinasyon Merkezi'nin hedefinde 50 milyar liranın üzerindeki yardımlar var. Verilen sözlerin takibi kapsamında ilgili kişileri tek tek arıyor. Kurumun hedefinde ise öncelikle büyük vaatler var. Bu kapsamda verilen en büyük sözler arasında yer alan bir inşaat firmasının 500 konutluk sözü de mercek altına alındı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.