Giriş Tarihi: 8.01.2012

Hedef 2 milyon ziyaretçi

Geçen yıl Florya'da hizmete açılan İstanbul Akvaryum, ziyaretçi akınına uğradı. Bu yıl için iddialı bir pazarlama stratejisi belirleyen akvaryum, 2 milyon ziyaretçi bekliyor. Yönetimin hedefinde ise Ortadoğulu turistler var

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TURSAB) verilerine göre, 2011 yılında Türkiye'yi ziyaret eden 30 milyon turistin 2 milyondan fazlası Arap turistten oluşuyor. Ortadoğulu turistin Türkiye seyahatleri içinde İstanbul önemli bir yer tutuyor. Florya sahilinde bulunan İstanbul Akvaryum ise Ortadoğulu turistlerin görmek istediği mekanlar arasında. Gerek Ortadoğu'dan ülkemize turist getiren acentelerle, gerekse otellerde yapılan özel tanıtımlarla İstanbul Akvaryum için yıllık turist hedefi 2 milyon olarak belirlendi. Dünyaca ünlü Sealife London akvaryumu yılda 1 milyon ziyaretçi ağırlarken İstanbul Akvaryum'un 2 milyon ziyaretçi hedefi dikkat çekiyor.

FİYATLAR YÜKSEK
Önümüzdeki günlerde TURSAB ile protokol imzalayacak olan İstanbul Akvaryum yönetimi, özellikle yaz aylarında Ortadoğulu turistler için özel bir tur hazırlayarak, Adalar programı sonrasındaki tur paketinin içerisinde de yer alacak. Tekneler Adalar'dan doğrudan Florya'ya yanaşacak. Ancak burada bir tehlike söz konusu. 29 lira olarak belirlenen yüksek fiyat... Türkiye artık sadece deniz, kum, güneş tatil lokasyonu olmaktan çıkıyor. Daha bilinçli turist gelmeye başlıyor. Turist başına gelir arttığı gibi, bilinçli turist sayısı da arttı. Hiç kimse karşılığını alamadığı hizmete para ödemek istemiyor artık. Açıldığı haziran ayından bu yana yaklaşık 700 bin ziyaretçiyi ağırlayan İstanbul Akvaryum, pek çok konuda rakiplerinden ayrılıyor. Akvaryum, dünya çapında temalandırma anlamında tek olan ve içerisinde yer alan 16 tema ve 1 yağmur ormanı ile eşsiz bir deneyim sunuyor. İstanbul Akvaryum, birçok danışmanın ortak ürünü olan ve Madame Tussauds Balmumu Heykelleri Sergisi, Testere 4 filminin seti, Dubai'deki Emirates Mall'da yer alan kayak alanını (Ski Dubai) yapan dünyaca ünlü "Paragon" firması tarafından uygulanan bir konsepte sahip. 168 milyon TL'lik yatırımla Florya sahilinde açılan dünyanın en büyük tematik akvaryumu olan yatırım, bin 500 türde 15 bin canlıya ev sahipliği yapıyor.
AVM YATIRIMI BU YIL İÇİNDE AÇILACAK
68 milyon TL'lik yatırımla Florya sahilinde yer alan dünyanın en büyük tematik akvaryumu İstanbul Akvaryum, bin 500 türde 15 bin canlıya ev sahipliği yapıyor. 22 bin metrekarelik alanda akvaryum, AVM ve otel inşaatı ile projelendirilen kompleksin sadece akvaryum inşaatı tamamlandı. İstanbul Akvaryum'un yanında yer alacak Aqua Florya AVM'nin ise bu yıl içerisinde açılması planlanıyor. Türkiye genelinde inşaat sektörünün özellikle son 5 yılda kazandığı ivme düşünülürse AVM'lerin bu kadar öne çıkması da anlaşılabilir. Çünkü 2011 sonuna kadar açılan AVM sayısı 291'i bulmuş durumda.
TOPLAM 500 KİŞİYE İSTİHDAM YARATTI
İstanbul Akvaryum, yeni bir cazibe merkezi olmasının yanı sıra doğrudan 200 kişiye istihdam imkânı sağladı. Ancak bu sayı taşeron firmaların yanı sıra hizmet alınan grupların da katılımıyla toplam 500 kişiye kadar çıkıyor. Kalıcı bir mekan olarak sürekli hizmet vermesi düşünülen İstanbul Akvaryum'da bundan sonraki günlerde dalış kulübü, eğlence ve etkinlikler, sergiler, sosyal sorumluluk projeleri ile yıllık sürekli bir döngü yaratılacak. Böylece dünyadaki örnekleri gibi sadık müşteri profili oluşturulacak.
RAKAMLARLA AKVARYUM
168 milyon liralık yatırım yapıldı
Balık ve kara canlılarının transfer masrafları 5 milyon dolar tuttu
Her biri 6 bin 800 metreküp su hacmine sahip toplam 64 adet tank bulunuyor
15 bin canlı var ve bu sayı 20 bine çıkacak
2 adet 15'er kişilik 5D sinema salonu var
Dünyanın tüm denizlerinin bir arada olduğu ilk akvaryum
Gezi güzergâhı toplam 1.2 kilometrekare
Ege denizinin en yaşlı ıstakozu İstanbul Akvaryum'da

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.