Pazar 15.01.2012

% 100 yerli çalışacak

Aralık ayında fabrikasını kapatarak üretimden çekilen İnci Deri, yüzde 100 yerli tedarikçilerle çalışma kararı aldı. Ülke ekonomisine katkılarının artacağını söyleyen patron Ali Murad Kızıltaş'ın hedefi dünya markası olmak

100 yıla yakın uzmanlığı ve 100'ü aşkın satış noktası ile ayakkabı sektörünün önde gelen markası İnci, global bir marka olma vizyonuyla 2012'ye iddialı girdi. Geçen yıl aralık ayında fabrikasını kapatarak üretimden çıktığını açıklayan İnci, üretim süreçlerine yönelik yapısal değişiklik yaşıyor. Markanın hedef ve planlarını aktaran İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murad Kızıltaş, "Dünyadaki başarılı markaları da inceleyerek önemli kararlar aldık. Üretimimizi, alanında uzman yerli tedarikçilere yönlendireceğiz. Zaten marka olarak mağazalarımızda satışa sunduğumuz ürünlerimizin yüzde 85'ini yerli tedarikçilerden temin ediyorduk. Bu yıl sonu itibarıyla yüzde 100 yerli tedarikçiyle çalışacağız. Böylece ülke ekonomisine desteğimiz gelecek dönemde de artarak devam edecek" dedi. 2011 yılında yüzde 30'a yakın ciro artışı kaydettiklerini söyleyen Kızıltaş, yıl sonu itibariyle 150 milyon TL ciroya ulaştıklarını ifade etti. 2012 yılı için büyüme hedeflerini ise yüzde 15 olarak açıklayan Kızıltaş, yıl sonuna kadar önemli lokasyonlarda beş mağaza açarak, bu sayıyı 110'a çıkaracak. İnci Deri, 2012 yılı için ihracat rakamlarında da yüzde 10'luk bir artış öngörüyor.

TASARIMA AĞIRLIK VERECEK

Bölgesel marka olma yolundaki stratejilerini de aktaran işadamı ayrıca, Türkiye dışında da İran, Beyrut, Azerbaycan ve Rusya gibi yakın coğrafyalarda da mağaza açma yönünde görüşmelerinin devam ettiğini bildirdi. Yeni dönemde tasarımcılarla çalışacaklarını belirten Kızıltaş, "Artık dünya da rekabet fiyat odaklı değil, tasarım odaklı bir yapıya büründü. Biz de bu rekabet içerisinde var olmak için öncelikle ünlü bir Türk tasarımcıyla işbirliği yapmak üzereyiz" dedi.
HEDEF SICAK PARANIN FAZLA OLDUĞU YERLER
Yüzde 100 yerli işbirliği planınızı anlatır mısınız?
İzmir, Manisa, Konya iyi tedarik bölgeleri. Adana zaman zaman devreye giriyor. Kuvvetli bir üretici gidip Adıyaman'a yerleşti. Sektöre baktığınızda Antep bölgesi erkek ayakkabısında çok iyi. İzmir bölgesi kadın ayakkabısında öne çıkmaya başladı. Örneğin bir üreticimiz var, sadece 'babet' üretiyor. Böylece inanılmaz bir verimlilik yakaladı. Manisa'da bir başka üreticimiz tamamen sandalet üretiyor. İzmir'de bir üreticimiz çizme üretiyor. Bunlar varken, yurtdışından ithal etmek çok mantıksız geliyor bana. Kendi insanlarımıza fırsat verip, güvenmemiz gerekiyor.
Peki kalite ve tasarımda bu işin duayeni İtalya'nın neresindeyiz?
Üreticiler olarak baktığımızda Anadolu'daki üreticilerin iki eksiği var. Üretim olarak kuvvetliler. Makineler Avrupa'nın pek çok yerinden daha iyi durumda. Ancak tasarım ayakları eksik. Bir de son dokunuş eksik. İkinciyi düzeltmek çok daha kolay oldu. Tasarım konusunda ise oluşturmuş olduğumuz koleksiyonları kendilerine yönlendirerek istediklerimizi anlatıyoruz ve bu yükü onların sırtından alıyoruz. Böylece çok başarılı oluyorlar.

'BANKALARDAN BİZ DE RAHATSIZIZ'
Ayakkabı sektörünün dünyadaki konumu nedir?
Üretimde dünyanın 9'uncu, Avrupa'nın ise 3'üncü büyük ülkesiyiz. Ama bu ihracata yansımıyor. Sıkıntımız sektörün iç piyasa ağırlıklı çalışması. Bunun yanı sıra Rusya'yla bavul ticareti önemli bir yere sahip. Bu ihracat rakamlarına olumlu yansımıyor.
İnci Deri'nin 2012 yurtdışı planları neler?
Şu anda yılda 4 milyon euroluk bir ihracatımız var. Yurtdışında 6 tane mağazamız var. Irak'ta varız ama sayıyı artırmaya çalışıyoruz. İran çok ciddi bir alıcı, hatta ne bulurlarsa alıyorlar. Dubai'den biri geldi "3 mağazayla girmeye razıyım" dedi. Azerbaycan'da varız. Oradaki iş ortağımız Moskova'yı hatta Rusya'yı zorlamaya çalışıyor. Türkiye'nin etrafında, organize perakendenin çok gelişmediği yerlerde, şansımızın yüksek olduğunu düşünüyorum. Şu aşamada sıcak paranın kuvvetli olduğu organize perakendenin gelişmediği yerlerde olmayı tercih ediyoruz.
Bugünlerde 'bankalar' çok konuşuluyor, siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Bizim de rahatsız olduğumuz bir nokta var. Tüketici üzerinden alınan yüzde 2'ye varan hediye puanlarını bizden tahsis ediyorlar. Bu durum bizi çok rahatsız ediyor. Tüketici bu puanları önemsemiyor. Hiç olmasın demiyorum, makul olsun... Sattığımız ürünün her 100 lirasının 2 lirasını bankaya vermek zorunda kalıyoruz.
100 YILLIK MARKA
Tarihi 100 yıla dayanan İnci, bugün dünyanın 37 ülkesine satış yapan bir firma. Dünya markası olma vizyonuyla çalışan İnci'nin hikâyesi 94 yıl önce İstanbul'da başladı. 1917'de zincirin ilk halkası olan küçük bir lostra salonu kuruldu. Bu mütevazı salon birkaç yıl sonra mağazaya dönüştü. 1947 yılında, ailenin 2. kuşak temsilcisi Ahmet Nuri Kızıltaş, Fatih'te yepyeni bir ayakkabı mağazası açtı. 1980'lerin başında ise 3. kuşağın yönetime katılmasıyla beraber İnci, daha atılımcı bir yola girdi. 1989'da Kadıköy'de açılan mağazayı 1992'de Bakırköy ve 1994'te Akmerkez mağazası izledi. 1993'te ise İnci ayakkabıları ilk defa İstanbul sınırlarını aşarak Konya'da mağaza açtı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.