Son Güncelleme: Çarşamba 18.01.2012 10:07
444'lü numaraların kurnazlığı
Özel servis numaralarının yaygınlaşması şikayetleri de beraberinde getirdi.
Şikayetvar verilerine göre; konuşma paketleri dahiline alınmayan ve dakikası 40 kuruştan ücretlendirilen özel servis numaraları yüklü fatura getirince şikayet almaya başlamıştı. Şimdi ise tüketiciler 444'lü numaraların ücretli olduğunu biliyor fakat her firmanın müşterileri ile iletişimini sadece bu numaralardan yapmaya zorlamasını eleştiriyor.
444'lü numaralar ile artık firmalar ve kurumlar tüketicilerin her yerde aynı numarayı kullanarak kendilerine ulaşmasını sağlıyor fakat kimi oyunlara başvuruyor. Şikayetvar'a gelen şikayetlere göre; dakika başına 0,40 TL ücret alınması firmaların bu durumu istismar etmesini de beraberinde getiriyor.
REKLAM DİNLETİLİYOR
"Arama ücretinin bedelini biz ödüyoruz, bizim paramızla onayımız olmadan reklam dinletiyorlar" diyen tüketiciler yaşadıkları sorunları şöyle dile getirdi: "444'lü numaraları aradığımızda telefon ücretini biz ödüyoruz. Ücretli hatlarda kendi reklamlarını yapmalarının anlamı nedir? Ya reklamlar kaldırılsın ya da görüşmeler ücretsiz olsun. Para vererek reklam dinlemek mecburiyetinde değiliz."
TÜKETİCİLERİN FİRMALARLA İLETİŞİMİ ENGELLENİYOR
444'lü numaraları aradıkları halde dakikalarca telefonda bekletilen tüketiciler de yaşadıkları sorunları "Yetkili kişiyle görüşmek için 17-18 dakika hatta bekledim, bu arada 6-7 kere reklamlarını dinledim. Nihayet cevap verdiler. Neden bu kadar uzun süre bekletiyorsunuz dediğimde susmayı tercih ettiler. Velhasıl işimi hallettiğimde 21 dakikadan fazla bir vaktim ve ayrıca 444'lü hatta bir sürü param gitti. Malumunuz bu hatlar alan koduyla aranmıyorlar ve diğer hatlardan daha pahalılar. Acaba bu 444'lü hatlarda müşteriyi bekletmenin azami bir süresi ve kanunu yok mudur?
Bu 444'lü hizmet hatları maalesef o kadar yaygınlaştı ki bütün büyük firmalar servis merkezlerinde bu numaraları kullanmaktalar, çoğunun alternatif olarak başka bir hattı maalesef bulunmamaktadır. Bu numaraları aradığımızda yüklü faturalar ile karşı karşıya kalıyoruz. Böyle giderse firmalarla iletişimi keseceğiz. Sanırız istedikleri de bu." Bu haksız bir uygulamadır ve tüketici bu konuda aldatılmaktadır. şeklinde dile getirdiler.
EN SON HABERLER
- 1 BDDK'dan temassız kartlar için yeni karar! Temmuz ayından itibaren değişiyor...
- 2 KOBİ'lere dev destek! Bakan Kacır açıkladı: Avrupa Dijital İnovasyon Merkezleri Türkiye'ye kuruluyor
- 3 Lila Kağıt ve Koton, Halka Arz Ediliyor
- 4 Madenciliğe 106 milyar lira kamu yatırımı yapılması hedefleniyor
- 5 AKARYAKIT FİYATLARI SON DAKİKA: Petrolde Blinken etkisi! 30 Nisan benzin ve mazot fiyatı ne kadar?
- 6 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Ülkedeki yabancı yatırımları Türk şirketleri olarak görüyoruz
- 7 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 8 Türkiye lider ülke oldu! Dünya Bankası'ndan övgü dolu sözler! 3 yıl içerisinde 18 milyar dolar...
- 9 SON DAKİKA: TCMB Başkanı Karahan'dan enflasyonla mücadelede kararlılık mesajı
- 10 Ticari balıkçılığın yeni yol haritası belirleniyor