Cuma 20.01.2012 00:00
Son Güncelleme: Cuma 20.01.2012 11:10

İflastan döndü dünya birincisi oldu

General Motors, iflasın kıyısından dönmesinden iki yıl sonra, dünyanın en büyük otomobil üreticisi ünvanını geri aldı.

Şirket geçen yıl satışların yüzde 7,9 oranında artarak, 9 milyondan fazla araca yükseldiğini açıkladı.
2008'de GM'i tahtından indiren Toyota, geçen yıl 7,9 milyon araç sattı.
Toyota'nın satışları Japonya ve Tayland'daki doğal felaketlerin, fabrikalarını ve tedarikçilerini etkilemesi nedeniyle düştü.
Ancak GM'in birincilik iddiası rakibi Volkswagen tarafından reddedildi.
Wall Street Journal gazetesinin haberine göre, Alman otomotiv devi GM'in satış rakamlarını Çinli ortaklarının satışlarını da ekleyerek şişirdiğini savundu.
Volkswagen, kendi satış rakamlarına çoğunluk hissesine sahip oldukları kamyon ve tır üreticisi MAN ve Scania'yı eklemediklerini belirtti.
Volkswagen'in 2011'deki otomobil satışı 8,1 milyon düzeyinde.
GM vergi mükelleflerinin sağladığı 52 milyar dolarlık kurtarma kredisiyle iflastan kurtulmuştu.
ABD Hazine Bakanlığı halen şirketin yüzde 30 hissesine sahip.
Şirket, o günden bu yana dikkatini Çin ve Hindistan gibi dünyanın en hızlı büyüyen pazarlara yöneltti.
GM Yönetim Kurulu Başkanı Dan Akerson, satıştaki başarının şirketin kar yaptığını ve yeni ürünleri yatırım yapabileceğini gösterdiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.