Pazartesi 23.01.2012
Son Güncelleme: Pazartesi 23.01.2012

'Niye kriz yok' diye krize girenler var

Ulaştırma Bakanı Yıldırım ekonominin büyüdüğünü, ihracatın arttığını ve Türkiye'de kriz olmadığını söyledi. Yıldırım, "Ama ne yazık ki 'Türkiye'de niye kriz yok' diye krize girenler var" dedi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye'nin artık ekonomik büyüklüğü, ihracatı ve üretim artışıyla bambaşka bir yerde durduğunu belirterek, "Onun için Türkiye'de kriz yok. Ama ne yazık ki 'Türkiye'de niye kriz yok' diye krize girenler var" dedi. Bakan Yıldırım, dünyadaki ekonomik krize ve bunun Türkiye'ye yansımalarına değinen Yıldırım, bugün AB'de çok önemli bir ekonomik daralma yaşanırken Çin, Hindistan gibi dünyanın doğusunda ve Türkiye'de büyümenin sürdüğünü kaydetti. Teknolojik devrimlerin hız kazanmasıyla birlikte küresel ekonomik krizlerin tekrarlanma aralığının azaldığını belirten Yıldırım, sanayi dönemlerinde 30-40 yılda bir yaşanan krizlerin günümüzde 2-3 yılda bir yaşanabildiğini söyledi. Teknolojik ürünlere yönelmenin önemine işaret eden Yıldırım, rekabet gücünü artırmak için yenilikçiliğe ve ar-ge'ye destek verilmesi gerektiğini belirtti.
İSTİHDAM REKORU
Türkiye'nin 2011'de işsizliği rekor düzeyde azaltarak yüzde 9'un altına düşürdüğünü, ihracatını artırdığını anlatan Yıldırım, Türkiye'de son 10 yıldır alışkanlıkların değiştiğini, üreterek, çabalayarak, ihraç ederek, katma değer sağlayarak para kazanılabildiğini kaydetti. Bakan Yıldırım, 2011 yılı itibariyle ulaştırma ve haberleşme sektörünün GSYH içindeki payının yüzde 15'i aştığını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.