Salı 24.01.2012
Son Güncelleme: Salı 24.01.2012

İskenderun Limanı'na 250 milyon $'lık yatırım

Limak'a devredilen İskenderun Limanı'na 250 milyon dolarlık yatırım geliyor. Amaç limanın Ortadoğu, Akdeniz ve Afrika'ya açılan kapı haline gelmesi

İskenderun Limanı'nın 36 yıl süre ile işletme hakkının Limak Yatırım'a devrine ilişkin imtiyaz sözleşme imzalandı. Limanda yeni istihdam oluşturulacağını anlatan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Limak'ın, 250 kişi daha istihdam edeceğini belirtti. Konteynır kapasitesinin ilk etapta 400 bine, kısa sürede de 1 milyona çıkarılacağını anlatan Yıldırım, limana toplam 250 milyon dolarlık bir yatırım yapılacağını kaydetti. İskenderun Limanı'nın 750 dönümlük alanıyla Türkiye'nin 4'üncü büyük limanı olduğunu anlatan Yıldırım, şöyle konuştu: "Demiryollarına bağlı limanların özelliği limana kadar demiryolu ve otoyol bağlantısının bulunması. Dolayısıyla limana gelen ve sevk edilecek bütün yükler ulusal ulaşım ağına bağlanabiliyor. İskenderun, ülkemizin Ortadoğu, Akdeniz ve Afrika'ya açılan kapısı olmaya başladı."

YENİ ÖZELLEŞTİRMELER GELİYOR
Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu da bu yıl denizcilik alanında yeni özelleştirmelerin de gündemde bulunduğunu belirterek Silifke, İstanbul Kalamış, İzmir Pasaport ve Bodrum Güllük olmak üzere 4 marinanın imar çalışmalarının devam ettiğini anlattı. Aksu, buna ek olarak yine TCDD'ye ait İzmir ve Derince limanlarının özelleştirme çalışmalarının da devam ettiğini kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.