Cumartesi 04.02.2012

Tersaneler havlu atıyor

Deniz ticaretinin hızla düştüğü 2012, tersanelerin de kapılarına kilit vurduruyor. Kapasite % 15'e inerken Yalova ve Ereğli'de iflaslar başladı. Tuzla bakım-onarımla ayakta

Küresel krizle birlikte zor duruma düşen Türk tersaneleri havlu atmaya başladı. "2012 daha zor bir yıl olacak" diyen Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, şu ana kadar alınan siparişlerle idare edildiğini ancak yeni sipariş gelmemesi nedeniyle bu yılın daha kötü şartlarda geçeceğini söyledi. Sipariş sayısının oldukça fazla azaldığını belirten Kalkavan, denizcilik açısında global fotoğrafa bakıldığında durumun, özellikle de ilk 6 ayın çok iyi gözükmediğine dikkati çekti.

KAPASİTE % 15'LERDE

Tersanelerin yüzde 15 kapasitelerde çalıştığını da söyleyen Metin Kalkavan, "Şu anda bazı tersaneler yüzde 5 ile çalışıyor. Bazıları ise yüzde 100 kapasitede çalışıyor. Ancak ortalama yüzde 15. Tuzla bakım-onarım işlerine odaklandı. Ancak Ereğli'de iflaslar yaşandı. Yalova'da da tersanelerde yarım kalmış yatırımlar var. Bekliyorlar" dedi.
'TEŞVİKİ GÖRÜŞTÜK BEKLİYORUZ'
Metin Kalkavan, Uzak Doğu'daki ülkelerin sadece sacda yüzde 30 ile 40 arasında devlet desteği verdiklerini de belirterek, kendilerinin de teşvik konusunu hükümetle görüştüklerini söyledi ve ekledi "Ekonomi Koordinasyon Kurulu'nda gündeme geldi ve görüşüldü bu konular. Şu anda top onlarda" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.