Pazar 05.02.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazar 05.02.2012 11:07

Karavanacı ekonomistlere kötü haber

Sabah gazetesinin 'Karavanacı ekonomistler' diyerek gündeme taşıdığı iktisatçıların karamsar tahminlerinin nedenini Wall Street Journal da gördü.

Wall Street Journal'ın "Overheard" bloğunda "Türkiye, son iki yılda güçlü bir büyüme yaşamış olabilir ama iktisatçılar, hüzünlü bir zümre. Yurt içindeki analistler, son beş yılda sürekli Türkiye'nin büyümesini, olduğundan düşük tahmin etmişlerdi. Yabancı meslektaşlarından daha fazla" denildi.
ABD'nin borsa ve iş çevreleri gazetesi Wall Street Journal'ın Overheard bloğunda Türk iktisatçılarının yaklaşımı değerlendirilirken, "Türkiye, son iki yılda güçlü bir büyüme yaşamış olabilir ama iktisatçılar, hüzünlü bir zümre. Yurt içindeki analistler, son beş yılda sürekli Türkiye'nin büyümesini, olduğundan düşük tahmin etmişlerdi. Yabancı meslektaşlarından daha fazla" sözleri kullanıldı.
Renaissance Capital (RenCap) tarafından yapılan bir araştırmaya gönderme yapılan blogta, RenCap iktisatcısı Mert Yıldız'ın "Türkler, ebedi karamsarlar" yönündeki ifadeleri de aktarıldıktan sonra Türkçede "Hüzün" kelimesine dikkat çekilerek, "Türk kültüründe merkezi bir kavramdır, Türk aşk şarkıları bile kırık kalp ile bitme eğiliminde" yorumu yapıldı. Blogda şöyle devam edildi:
"Ama önde gelen iktisatçıların aynı zamanda liberal olma eğilimleri de var ve anketler, az sayıda iktidardaki merkez sağ AKP için oy kullanacağına işaret ediyor. RenCap, ekonomi zayıflarsa AKP'nin sandık yoluyla iktidardan uzaklaştırılabileceği umudunun, iktisatçıların ekonomiye ilişkin görüşlerini etkilemiş olabileceğini söylüyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.