Pazartesi 06.02.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 06.02.2012 17:47

Her sayıda Wall Street ayağa kalktı

46. kez yapılan Amerikan Futbol Ligi finalinin galibi ile Wall Street'in yıllık getirisi arasında ilginç tesadüfler bulunuyor.

Amerikan Futbol Ligi'nde final maçı 'Super Bowl' dün gece yapıldı. New York Giants ile New England Patriots'ın karşı karşıya geldiği mücadeleyi Giants 21-17 kazandı.
Peki Amerikan futbol finalini kazanan takım o yılın ekonomik ve politik olayları için bir gösterge olabilir mi?
Uzmanlar bu sorunun cevabını bulabilmek için ilk Amerikan futbol finalinin yapıldığı 1967'den bu yana kazanan takımları ve borsa getirilerini karşılaştırdılar.
Amerikan Futbol Ligi, iki ayrı ligin birleşmesinden oluşuyor. Amerikan Futbol Konferansı ve Ulusal Futbol Ligi. Eğer finali kazanan takım Amerikan Futbol Konferansı'na üye ise Wall Street yüzde 78 olasılıkla o seneyi ekside kapatıyor. Finali kazanan takım Ulusal Futbol Ligi'nden geliyorsa Wall Street o yılı artıda kapatıyor.
Bu sene finali kazanan New York Giants takımı Ulusal Futbol Ligi'nden geliyor. Yani bu teoriye göre Wall Street'in bu yılı artıda kapama ihtimali daha yüksek.
Uzmanlar böyle ilişkilerin varlığının ilginç bir rastlantı olsa da yatırım kararlarında kullanılamayacağını söylüyorlar.

Sonuçlar arasında korelasyon olması, nedensel bir ilişki olması gerektiği anlamına gelmiyor. Arada nedensel ilişki bulunmayan ilişkiler ise sadece tesadüf olarak kalıyor.

CNBC-E


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.