Perşembe 09.02.2012 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 09.02.2012 16:14

Vodafone Türkiye'den rekor

2011-2012 mali yılının Ekim-Aralık 2011 dönemine ait 3. çeyrek sonuçları açıklandı.

Gelirler bakımından dünyanın en büyük mobil iletişim şirketlerinden Vodafone, 2011-12 mali yılı 3. çeyrek dönemi olan Ekim-Aralık 2011 sonuçlarını açıkladı. Vodafone Türkiye, bu çeyrekte kaydettiği servis gelirlerindeki yüzde 23.5'lik artış oranı ile güçlü büyüme performansını son sekiz çeyrekte sürdürmüş oldu. Şirketin, servis gelirleri bu çeyrekte 1.1 milyar TL olarak gerçekleşti.
Vodafone Türkiye'nin sergilediği büyüme grafiğinde mobil internet gelirleri, kurumsal müşteri gelirleri ve faturalı abone kazanımı önemli rol oynadı. Şirket, geçen yılın aynı dönemine oranla üçüncü çeyrekteki mobil internet gelirlerinde yüzde 244, veri gelirlerinde yüzde 77 ve kurumsal servis gelirlerinde yüzde 22 oranında büyüme kaydetti. Şirketin faturalı abone sayısı ise, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36 artış ve 1.5 milyon abone kazanımı ile 5.6 milyona ulaştı. Böylece toplam abone bazı içinde faturalı abonelerin payı yüzde 31.1'e yükseldi.
Vodafone Türkiye müşterisine kaliteli hizmeti doğru değer dengesiyle sunmayı hedefleyen tarife yapısı ile ses trafiğinde ve abone başına gelirde (ARPU) önemli artış kaydetti. Ses trafiği** geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26.8 artarak 16.3 milyar dakikaya ulaşırken, faturalı ve faturasız aboneler için ortalama (birleşik) ARPU, yüzde 12.2 artışla 19.8 TL seviyesine yükseldi.
Geleceğin yeni trendi: Mobil internette yüzde 244 büyüme
Vodafone, global bilgi birikimini Türkiye'ye aktararak, mobil internetin kullanımını yaygınlaştırmaya yönelik "herkese mobil internet" stratejisinin sonuçlarını almaya devam etti. Kaliteli kapsama, erişilebilir fiyatlandırma, akıllı cep telefonları sayesinde şirket, son çeyrekte mobil internette %244 büyüme sağladı.
Akıllı kapsama teknolojileri ile güçlü altyapı
Abonelerine kaliteli kullanıcı deneyimi sunmak amacıyla son dört yıldır kesintisiz sürdürdüğü yüksek teknoloji yatırımlarıyla son çeyrekte 2G'de 14.9 bin baz istasyonu ile nüfus kapsaması yüzde 98.86, 3G'de ise 8.2 bin baz istasyonu ile nüfus kapsaması yüzde 80.85 olarak gerçekleşirken toplam şebeke ekipman altyapısı ise 23 bin oldu. Şirket kapsama kalitesine duyduğu güvenini Türkiye telekom sektöründe bir ilk olan "Kesintisiz Çağrı Garantisi Kampanyası"nı hayata geçirerek, bu kampanyada kaydettiği yüzde 99.4 çağrı kurma başarı oranıyla tescillemiş oldu.
Müşteri odaklı segmentasyon stratejisiyle kurumsal segmentte yüzde 22 büyüme
Vodafone Grubu'nun kurumsal müşterilerine yönelik kurumsal tecrübesi ile bu alandaki konumunu giderek güçlendirerek son çeyrekte servis gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22 oranında arttırdı. 30 Kasım 2011'de Koç.net satın alımı sonrası faaliyetlerine Vodafone net olarak devam ederek portföyüne ek olarak ADSL hizmetlerini de kattı. Böylece Türkiye'nin en büyük 500 şirketinin yüzde 58'ine iletişim hizmetleri sunar duruma geldi.
81 ilde kayıtsız şartsız müşteri memnuniyeti stratejisi doğrultusunda Vodafone Cep Merkezi sayısında yüzde 19 büyüme
81 ilde tüm müşterilerilerine en iyi hizmeti sağlamak amacıyla şirket, Vodafone Cep Merkezleri sayısını bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 154 mağaza artırarak 1170'e çıkardı ve böylece bu alanda yüzde 19'luk bir büyüme sağladı. Dünya standartlarında müşteri hizmetleri operasyonu sağlamak üzere Vodafone Grubu'nun örnek uygulamaları ile donatılan Vodafone Samsun Çağrı Merkezi'nin, Kasım ayında faaliyete geçmesiyle, şirketin Türkiye'nin farklı illerindeki çağrı merkezlerinin sayısı 5'e ulaştı.
Vodafone Türkiye, numara taşımanın başlamasından bu yana "numara taşımada en çok tercih edilen operatör" konumunu sürdürürken, Vodafone'a taşınan net numara sayısı 2.2 milyona ulaştı. Müşteri Tavsiye Oranında (Net Promoter Score) Aralık 2011'de en yakın rakibinin 6 puan önüne geçerek, abonelerin en çok tavsiye ettiği operatör olmaya devam etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.