Giriş Tarihi: 10.2.2012 16:13 Son Güncelleme: 10.2.2012 16:29

"Van" grubu Turkcell RH pozitif

Turkcell, Van'da büyük zorluklar içinde hayata tutunmaya çalışan öğretmen ve öğrenciler için çok kritik bir kampanyaya başladı.

Hakan HASTAOĞLU - Sabah.com.tr
Van'da büyük acılara neden olan depremin ardından tüm Türkiye gibi Turkcell de yaraları sarmak için harekete geçti. Çadır ve konteyner kentlerde yaşam mücadelesi veren öğretmen ve öğrenciler için hayati önemdeki bir proje hayata geçirildi.
Türkiye Kumbarası adıyla kamuoyunun desteğinin istendiği projenin detaylarını Turkcell Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Filiz Karagül Tüzün Sabah.com.tr'ye anlattı.
"Van'da ilk deprem olduğu zaman biz iletişim altyapısını sağlamak için hemen harekete geçtik. Fakat Van'da yaşanan çok ciddi bir sorun ve hala da yaşanmaya devam ediyor. Buna nasıl çözüm sağlayabiliriz diye kendi içimizde çalıştığımızda Milli Eğitim Bakanlığımızla görüştük. Burada nasıl bir proje yapmalıyız diye baktığımızda, orada vefat eden öğretmenlerin kaybı hakikaten içimizi çok acıtıyordu, öğretmen kampüsü ortaya çıktı. Biz Turkcell olarak 100 öğretmen kapasiteli bir kampüs yaptırmaya başlıyoruz. Burası tamamen çelik konstrüksiyondan inşa edilecek ve 2+1 dairelerden oluşan iki katlı evler olacak. Proje içerisinde kendi sosyal alanları olacak, teknoloji merkezi olacak, bir öğretmenin orada hayatını devam ettirebilmesini sağlarken sosyal ortamlara kavuşmasına imkan verecek.
ÖĞRETMEN KAMPÜSÜ, ÖĞRENCİ YURDU, BURS...
Doğu'da taşımalı eğitimin çok fazla olduğunu biliyoruz. Köylerden gelen öğrencilerin yurtlarda kalma ihtiyaçları var. 100 kişi kapasiteli bir öğrenci yurdu yaptırarak da öğrencilerimize faydalı olmaya çalışıyoruz. Bu yurdumuzu da çelik konstrüksiyondan inşa edeceğiz, bu konu özellikle çok önemli çünkü deprem bölgesi olması hasebiyle sağlam binalar olması lazım. Yurdumuzda iki kişilik odalar olacak, yine çocukların kendi bilgisayar ve etüt salonları olabileceği gibi hobilerini geliştirebilecekleri odaları bulunacak. Bunun da projesi yine Milli Eğitim Bakanlığı'ndan çıktı. Ayrıca biz, Van'daki meslek lisesinde okuyan 100 öğrencimize lise öğrenimleri boyunca sürecek eğitim bursu sağlayacağız. Biz bunları Turkcell olarak yaptık ama yeterli olmayacağını çok iyi biliyoruz çünkü Van'ın çok şeye ihtiyacı var. Neden Van'a hep beraber elimizi uzatmayalım, neden Van'da yeniden güneşi doğurmayalım diye yola çıktık. Milli Eğitim Bakanlığı ve Türk Eğitim Vakfı ile birlikte bu projenin Türkiye projesi olması için Türkiye Kumbarası konseptini ortaya çıkardık. Gerek 5283'e vatandaşlarımızın tüm operatörlerden atacağı SMS ile 5 TL bağışta bulunabilirler gerek turkiyekumbarasi.com'dan yapacakları online bağış veya bankalar aracılıyla EFT, havale yoluyla yapılacak bağışlarla da bu projeye destek olabilecekler.
BAĞIŞA TEKNOLOJİK ŞEFFAFLIK GETİRDİK
Bu projenin başka boyutu da bağış mekanizmasına teknolojimizi katarak şeffaflık getirdik. Herkes yaptığı bağışı anında görme imkanına kavuşacak. Attığınız SMS'in hesaba geçtiğini iki saat sonra görüyorsunuz, bankalar yoluyla yaptığınız havale veya kredi kartıyla bağışta ise bir sonraki gün turkiyekumbarasi.com'da bağışınızı görebiliyorsunuz. Öğretmen kampüsünün yapılacağı yere bir webcam koyuyoruz ve inşaat başladığından itibaren inşaatın devam ettiğini kendi gözlerinizle görüyorsunuz. Öğretmen evlerimizin maliyeti 60 bin lira, eğer bu meblağı bağışlarsanız da sizin veya istediğiniz bir kişinin ismini bu evde sonsuza kadar yaşatabileceksiniz. Amacımız Van'ın yaralarını hep beraber sarmak. Biz Turkcell olarak bu projeye 5 milyon lira koyduk fakat neden Türkiye olarak bunu ikiye katlamayalım, daha fazla bağışlar, daha fazla evler yapmayalım?"