Giriş Tarihi: 11.02.2012

Londra'da 'yılın özelleştirmesi' ödülü İDO'nun

Euromoney'in düzenlediği 'Yılın Şirketleri' yarışmasına Türkler damga vurdu. İDO "Yılın Özelleştirmesi" seçilirken Türkiye'den dört enerji şirketi ödüle layık görüldü

Avrupa finans çevrelerinin yakından takip ettiği Euromoney yayın grubu bünyesindeki Project Finance dergisinin düzenlediği proje finansmanı yarışmasında, ABD ve Avrupalı şirketler krizle mücadele ederken beş Türk firmasının yüksek meblağlı proje finansmanı alanında aldıkları ödüller dikkat çekti. İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) "Yılın Özelleştirmesi" ödülünü alırken EnerjiSa, yarışmaya sunduğu 30 farklı enerji projesi nedeniyle "Yılın Sponsoru", Gebze Yeni Elektrik CCGT konsorsiyumu "Yılın Enerji Şirketi", Altek Alarko'nun Karakuz Hidroelektrik şirketi "Yılın Hidroelektrik Şirketi", Zorlu Enerji'nin Pakistan'daki rüzgâr enerjisi projesi de "Ortadoğu Yenilenebilir Enerji" ödülünü aldı.
YILIN ÖZELLEŞTİRMESİ

Londra'da düzenlenen ödül töreninde konuşan Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın törene, İDO'nun İngiliz ortağı Souter Investment Yönetim Kurulu Başkanı Brian Souter ile birlikte katıldı. Akın, İDO'nun özelleştirmesine hazırlanırken, 861 milyon dolarlık bedeli 6 yılda geri kazanabilecekleri öngörüsünde bulunduklarını kaydederek şunları anlattı: "Bunu yaparken de İstanbul-İzmir otoyol projesindeki İzmit Körfezi'ne yapılacak köprünün en az 6 yılda tamamlanacağı tahmininden hareket ettik. Bir yılı geride bıraktık, kaldı 5-6 yıl. Eğer köprü 6 yılda biterse iyi, 5 yılda biterse beklediğimizden daha az gelir elde ederiz. Köprünün bitimi uzadıkça bu İDO'nun gelirlerine olumlu yansır."
500 MİLYON TL CİRO
İDO'nun CEO'su Önder Sezgi ise Haziran 2011'de özelleştirmenin tamamlanmasından bu yana geçen 8 aylık süreçte şirketin pazarlama ve finans departmanlarına yönelik ciddi yeniden yapılanma operasyonları gerçekleştirdiklerini söyledi. Son 8 ayın oldukça yoğun geçtiğini kaydeden Sezgi şunları anlattı: "İDO'yu devraldığımızda 2011 ciro beklentisi 380 milyon liraydı. Biz yılı 408 milyon lirayla kapattık. 2012 için ise 500 milyon liranın üzerinde ciro bekliyoruz." Mart ayında 'İDOBÜS' projesini hayata geçireceklerini kaydeden İDO CEO'su Önder Sezgi, "İDOBÜS'e 1 liradan başlayan bilet fiyatları uygulayacağız. Kabataş'tan kalkan feribotlarla tek bir biletle yolcular Bursa'dan, İzmir'e, Çanakkale'ye, Balıkesir ve Manisa'ya gidebilecekler. Avrupa yakasında oturanlar İstanbul trafiğine hiç girmeden, 6 saatte İzmir'de olabilecekler" şeklinde konuştu. İDO'nun 2012 planları arasında Ro-Ro projesinin de bulunduğunu anlatan Sezgi, İstanbul'da 2-3 marina açmayı planladıklarını kaydetti. Sezgi ayrıca İDO'yu 2013'te halka arz edilmeye hazır bir şirket haline getirmeyi hedeflediklerinin de altını çizdi.
Ödül alan Türk projelerinin maliyetleri
Gebze Yeni Elektrik CCGT: 1 milyar dolar
İDO: 861 milyon dolar
Zorlu Enerji Pakistan: 158 milyon dolar
Alarko Karakuz HES: 113 milyon dolar
EnerjiSa: 30 enerji projesi yürütüyor

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.