Çarşamba 15.02.2012

Türk işadamları Avrupalı şirketlere ilaç gibi geldi

Dünyanın en büyük mutfak ve ev eşyaları fuarı Frankfurt Ambiente'ye katılan 111 Türk şirketi, krizden çıkış yolu arayan Avrupalı işadamlarının can simidi oldu. Fuardan yaklaşık 300 milyon dolarlık iş bağlantısıyla dönen Türk işadamları, görüşme yapmak için oturdukları masalardan çeşitli işbirliği teklifleriyle kalktı. Avrupalıların fabrikalarına ortak olmak, ortak pazarlama yapmak gibi farklı işbirlikleri önerdiklerini söyleyen İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki, "Avrupa'da 3'üncü nesle geçmeyecek 1 milyona yakın firma var. Bu tekliflerle hem KOBİ düzeyindeki firmalar hem de büyük şirketler ilgilenmeli. Şimdi marka bakma zamanıdır" dedi. Türkiye'nin Avrupa'da artık tanındığını söyleyen Öztiryaki, "Kriz rüzgârını iyi yakalamalıyız. Türkiye krizin olduğu yeni pazarlara gitmek, yeni ürünler yaratmak konusunda çok başarılı. Krizde ürün stoklamak istemeyen Avrupalı şirketlerin hem ürün hem de fiyat olarak önündeyiz. 2012 bizim yılımız. Bu yıl rehavete kapılmadan iyi çalışmalıyız" şeklinde konuştu. Serbest ticaret anlaşmalarının da yeni pazarlara açılma noktasında etkili olduğunu dile getiren Öztiryaki, bu hafta açıklanması beklenen ihracat teşvik paketinin oldukça önemli olduğunu vurguladı. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı Murat Akyüz de Yunanistan'ın üretimden kaçmasının Türkiye'nin bölgede güçlenmesine yol açtığını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.